آفتاب

دستور دادگاه آمریکا برای ادامه بازداشت تبعه روسیه متهم به هک اطلاعات

دستور دادگاه آمریکا برای ادامه بازداشت تبعه روسیه متهم به هک اطلاعات

تهران-ایرنا- دادگاهی در ایالت واشنگتن حکم داد یک شهروند روس مظنون به هک کردن اطلاعات سامانه های رایانه ای خرده فروشی در آمریکا تا زمان برگزاری دادگاه در زندان بماند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از شهر سیاتل آمریکا، در حالیکه زمان دادگاه ˈرومن سلزنوفˈ پسر 30 ساله یکی از نمایندگان مجلس روسیه ماه اکتبر (مهر/آبان) تعیین شده است، مقام های آمریکایی خواسته اند وی تا آن زمان در زندان بمانند زیرا احتمال فرار او از کشور وجود دارد.

بازداشت سلزنوف به تنش ها بین واشنگتن و مسکو دامن زده که اخیرا به دلیل بحران اوکراین تیره ترین روابط را بعد از جنگ سرد تجربه می کنند.

کمی بعد از دستگیری اولیه سلزنوف ماه گذشته وزارت امور خارجه روسیه این اقدام را به آدم ربایی تشبیه کرد و آمریکا را به نقض توافق دوجانبه متهم کرد. روسیه آزادی هرچه سریع تر وی را خواستار شد.

وکلای مدافع سلزنوف پیش از این خواسته بودند وی از زندان آزاد شده و در حبس خانگی در خانه خود در سیاتل آمریکا تا زمان برگزاری دادگاه بماند، اما ˈجیمز پی دونوهوˈ قاضی ایالت واشنگتن این درخواست را رد کرد زیرا سلزنوف به عنوان فردی که به حساب های بانکی دسترسی دارد و مرتب به بسیاری کشورها سفر می کند می تواند اسناد هویتی تقلبی جعل کند و به آسانی از آمریکا بگریزد.

بر اساس این گزارش، سلزنوف با اتهام های از جمله تخلفات بانکی، خسارت به رایانه های تحت مراقبت، دریافت اطلاعات از رایانه های تحت مراقبل، دزدید هویت و متهم است.

کیفرخواست دادگاه همچنین وی را به ورود غیرمجاز به سامانه های فروش برای دزدی اطلاعات کارت های اعتباری بین سال های 2009 تا 2011 متهم می کند.

ˈوالری سلزنوفˈ پدر وی و یکی از اعضای مجلس نمایندگان روسیه ماه گذشته و بعد از دستگیری او گفته بود از هیچ اقدامی برای آزادی وی فروگذار نخواهد کرد.

اروپام**9157**1010
کد N447724

وبگردی