آفتاب

"داعش تهدیدی علیه آمریکا و اروپاست"

"داعش تهدیدی علیه آمریکا و اروپاست"

مقامات مقابله با تروریسم آمریکا به شدت نسبت به تهدیدهای اعمال شده از سوی داعش هشدار داده و گفتند: این گروه تروریستی کاملا مسلح، جاه‌طلبی‌های خود را به خارج از خاورمیانه توسعه داده و ممکن است در غرب اروپا و حتی آمریکا دست به حملات تروریستی بزنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه دیلی تلگراف، مقامات مقابله با تروریسم آمریکا گفتند: شبه‌نظامیان داعش با تصرف بخش اعظم عراق در بهار و تابستان سال جاری میلادی، یک انبار بزرگ از تسلیحات آمریکایی از جمله صدها تانک، جیپ‌های نظامی زره‌ای، تفنگ و موشک‌اندازهای ضد تانک را از دو پایگاه نظامی عراق بدست آورده‌اند.

یکی از مقامات آمریکا گفت: در حال حاضر داعش نسبت به تمامی گروه‌های تروریستی در جهان به عنوان مجهزترین گروه تروریستی محسوب می‌شود.

یکی از مقامات مقابله با تروریسم آمریکا در گفتگویی با خبرنگاران گفت: ما شاهد گسترش جاه طلبی‌های تروریستی خارجی داعش هستیم. داعش همزمان با افزایش ظرفیت‌هایش هزاران افراطگر خارجی را به خود جلب کرده است. شبه‌نظامیان داعش زمانی که خاک عراق را تصرف کنند قصد دارند فراتر رفته و به کشورهای خارج از خاورمیانه نیز حمله کنند.

این مقامات می‌گویند که آژانس‌های مقابله با تروریسم آمریکا تعداد شبه‌نظامیان داعش را 10 هزار تن تخمین زده‌اند اما این آمار و ارقام مجددا بررسی شده و احتمالا افزایش یافته است.

یکی از مقامات آمریکا که بر پیام‌های منتشر شده در اینترنت نظارت دارد، گفت: بیشترین تهدیدات در توییتر منتشر می‌شوند. ما ده‌ها هزار پیام آنلاین توسط ده‌ها هزار تن از حامیان داعش را مشاهده کرده‌ایم که تهدید می‌کنند سفارت‌های آمریکا را منفجر خواهند کرد. از آنجایی که داعش بر جنگ خود با دولت عراق متمرکز است، مشخص نیست که این پیام‌ها چقدر صحت دارند.

این در حالی است که مقامات مقابله با تروریسم آمریکا گفتند: استراتژی‌های کنونی باید در راستای مقابله با تهدیدهای رو به رشد داعش اتخاذ شوند.

انتهای پیام

کد N447679

وبگردی