آفتاب

نگاهی بر آخرین رویدادهای غزه

نگاهی بر آخرین رویدادهای غزه

تهران - ایرنا - اعلام آمادگی نیروهای مقاومت برای جنگی فرسایشی با رژیم صهیونیستی در صورت خودداری این رژیم از دادن پاسخ مثبت به خواسته های به حق ملت فلسطین و ضرب و شتم عکاس ˈآسوشیتدپرسˈ به دست نظامیان صهیونیست، از مهم ترین رویدادهای ˈنوار غزهˈ بود.

** اعلام آمادگی مقاومت برای جنگ فرسایشی با دشمن صهیونیستی

ˈخالد البطشˈ یکی از رهبران ˈجنبش جهاد اسلامیˈ و عضو هیات فلسطینی مذاکره کننده در قاهره، از آمادگی نیروهای مقاومت برای یک جنگ فرسایشی و طولانی مدت با رژیم صهیونیستی خبر داد و گفت: مقاومت موافقتنامه ای که به خواسته های ملت ما پاسخ مثبت ندهد، امضا نخواهد کرد.

** ضرب و شتم عکاس خبرگزاری آسوشیتدپرس به دست نظامیان صهیونیست

نظامیان صهیونیست عکاس و فیلمبردار خبرگزاری آسوشیتدپرس را به هنگام انجام وظیفه در کرانه باختری مورد ضرب و شتم قرار داده و بازداشت کردند.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ˈایاد حمدˈ و گروهی از خبرنگاران به دلیل حایل شدن میان معترضان فلسطینی و نظامیان صهیونیست مورد حمله قرار گرفته اند.

** اردنی ها بار دیگر خواستار اخراج سفیر رژیم صهیونیستی از امان شدند

هزاران اردنی با شرکت در راهپیمایی ضد اسراییلی در شهرهای مختلف این کشور پس از نماز جمعه، با اعلام حمایت از نیروهای مقاومت فلسطین، خواستار اخراج سفیر رژیم صهیونیستی از امان پایتخت این کشور شدند.

بنابر گزارش پایگاه خبری اردنی ˈالعرب الیومˈ، گروه های مختلف اردنی پس از نماز جمعه، تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، تنها گذاشتن مردم فلسطین از سوی دولتهای عربی و خودداری از هرگونه اقدام عملی برای متوقف کردن این تجاوزها را به شدت محکوم کردند.

** نظامیان صهیونیست به جنوب غزه آتش گشودند

نظامیان ارتش صهیونیست دیشب (جمعه شب) با تیربارهای سنگین به سوی خانه ها و اراضی کشاورزی فلسطینیان در شرق ˈخان یونسˈ در جنوب نوار غزه آتش گشودند.

به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه ˈالقدس العربیˈ چاپ لندن، سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین ضمن اعلام این مطلب تاکید کرد که این آتشباری تلفات جانی در برنداشته است.

دو طرف فلسطینی و اسراییلی چهارشنبه گذشته با میانجیگری مصر با تمدید آتش بس تا پنج روز دیگر در نوار غزه موافقت کردند.

** ابراز تمایل اتحادیه اروپا برای فعال سازی مجدد ماموریت خود در گذرگاه رفح

اتحادیه اروپا دیروز برای فعال سازی مجدد ماموریت این اتحادیه در مرز مصر و غزه (گذرگاه رفح) با هدف کمک به تثبیت وضعیت این منطقه فلسطینی پس از هفته ها جنگ، ابراز تمایل کرد.

وزیران خارجه 28 کشور عضو اتحادیه اروپا در مذاکراتی در بروکسل ضمن استقبال از آتش بس در غزه اظهار داشتند که آن ها احتمالا ماموریت کمک مرزی اتحادیه اروپا برای گذرگاه رفح ( ای .یو.بی. ای. ام رفح ) را مجددا آغاز کنند .

** شمار شهدای غزه به هزار و 981 نفر رسید

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که با شهادت عده زیادی از مجروحان حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، شمار شهدای این حملات به یک هزار و 981 نفر رسید.

خاورم**7074**1651
کد N447434

وبگردی