آفتاب

ارائه معارف دینی در قالب هنر، ماندگاری بیشتری دارد

ارائه معارف دینی در قالب هنر، ماندگاری بیشتری دارد

دبیر ششمین جشنواره سراسری پویانمایی رضوی گفت: پویانمایی، تلاشی مقدس جهت انعکاس سیره و کلام رضوی است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام علی اصغر فضیلت، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان افزود: حضرت امام رضا(ع) و وجود بارگاه مقدس ایشان در مشهد مقدس فرصت منحصر به فردی برای ایرانی‌هاست و ائمه اطهار(ع) برای ما فقط به لحاظ یک شخصیت تاریخی صرف نیست بلکه اهمیت ائمه در فرهنگ تشیع یک امر ریشه‌ای است.

وی ادامه داد: هنر انیمیشن (پویانمایی) هنری فاخر است و هنرمندانش نیز خاص می‌باشند اما مخاطبینش عام. لذا پویانمایی در این استان هم از قوت برخوردار است و هم ظرفیت‌های قابل توجهی دارد، به همین خاطر این ظرفیت‌ها و استعدادها بیش ار پیش باید در این استان شکوفا شده تا بتوانیم هنرمندان بیشتری را به این سمت هدایت نماییم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان به تأثیر اینگونه جشنواره‌ها در اعتقادات مذهبی و باورهای دینی اشاره و تصریح کرد: ما به هر نسبت که بتوانیم آموزه‌ها و معارف دینی را در قالب هنر برای جامعه ارائه دهیم ماندگاریش بیشتر خواهد بود زیرا که فطرت انسان طالب شیوه‌های جذاب و زیبا است. لذا وجود این صنعت پویا در کشور ما، از استقبال بسیار خوبی برخوردار است.

وی تاکید کرد: اگر آموزش‌هایی که در حوزه مسائل آسیب‌های اجتماعی در جامعه مطرح است را در قالب انیمیشن(پویانمایی) ارائه دهیم شاهد تاثیرگذاری بیشتری نسبت به سایر برنامه‌هایی که صدا و سیما به صورت جدی پخش می‌کند، خواهیم بود.

دبیر ششمین جشنواره سراسری پویانمایی رضوی گسترش فعالیت‌های فرهنگی هنری و مذهبی مرتبط با سیره امام رضا(ع)، کشف بروز استعدادهای هنری و آشنا نمودن نسل جوان جامعه با معارف رضوی به کمک ابزارهای نوین بصری و اشاعه ترویج فرهنگ منور رضوی را از اهداف برگزاری این جشنواره بیان کرد.

فضیلت در پایان جشنواره پویانمایی را تلاشی مقدس جهت انعکاس سیره و کلام رضوی با بهره مندی از هنری مؤثر و تأثیرگذار بیان کرد.

بر اساس این گزارش، ششمین جشنواره سراسری پویانمایی رضوی از سری برنامه‌های دوازدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) همزمان با ایام دهه کرامت در استان گلستان برگزار خواهد شد.

جشنواره فیلم رضوی محملی برای تبادل تجربیات فیلمسازان است

«ننه صولت» ساخته نواب محمودی در نهمین جشنواره سراسری فیلم مستند و کوتاه رضوی توانست نظر هیئت انتخاب را در بخش اصلی مستند به خود جلب کند و به بخش مسابقه راه یابد.

بر اساس این گزارش، این فیلم در خرداد ماه سال 1393 تولید شد و داستان پیرزنی 80 ساله است که در این سن و سال دست از کار و فعالیت بر نمی‌دارد و همچنان به کشاورزی مشغول است. کارگردانی، تصویربرداری و صدابرداری این اثر به عهده نواب محمودی است و تدوین آن را نیز فاطمه نقدی انجام داده است.

کارگردان این اثر تاکنون چندین بار در جشنواره‌های متعدد شرکت داشته و فیلم آوای پاک وی نیز در جشنواره منطقه‌ای نارنج حائز رتبه شده است. «کبوتری پشت پنجره» نیز دیگر اثر این فیلمساز است که در جشنواره فیلم رضوی قزوین در بخش فیلمنامه نویسی خوش درخشید و رتبه سوم را به خود اختصاص داد.

نواب محمودی اظهار کرد: جشنواره‌ها باید این امکان را در اختیار فیلمسازان قرار دهند تا در جلساتی علاوه بر تبادل تجربه با یکدیگر، از دانش هم استفاده کنند.

وی از اضافه شدن بخش سبک زندگی به این دوره از جشنواره اظهار خرسندی کرد و گفت: از نظر من این بخش بسیار جالب و مفید است زیرا یکی از معضلات جشنواره‌ها محدودیت موضوعی آنها به شمار می‌آید.

این فیلمساز افزود: اکثرا در جشنواره‌ها موضوعات کلی انتخاب می‌شوند اما خوشبختانه نهمین جشنواره سراسری فیلم مستند و کوتاه رضوی یزد این امکان را به فیلمساز داده که از میان موضوعات جزئی یکی را انتخاب کند.

بر اساس این گزارش، نهمین جشنواره سراسری فیلم مستند و کوتاه رضوی یزد از سری برنامه‌های دوازدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) همزمان با ایام دهه کرامت برگزار خواهد شد.

برگزاری نخستین کنگره سراسری خواهر بلافصل امام رضا(ع) در گچساران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به نزدیکی زمان برگزاری کنگره سراسری بی بی حکیمه (س)، آخرین مهلت ارسال مقالات تا 31 مردادماه جاری اعلام شده است.

امین کمالوندی گفت: نخستین کنگره سراسری حضرت بی بی حکیمه (س) در روزهای 16 و 17 مهرماه همزمان با دهه ولایت در گچساران برگزار می‌شود.

کمالوندی افزود: فراخوان مقالات این کنگره صادر و دبیرخانه کمیته علمی آن نیز با محوریت دانشگاه آزاد گچساران فعال و آماده دریافت مقالات در این حوزه است.

وی از ارسال بیش از 30 هزار فراخوان و 20 هزار پوستر کنگره سراسری بی بی حکیمه (س) به مراکز علمی، فرهنگی و نهادهای اداری و سیاسی و تمامی اصحاب قلم خبر داد و اظهار کرد: مهلت ارسال مقالات تا 31 مرداد ماه جاری تمدید شده است و علاقه‌ مندان می‌توانند در چند روز باقیمانده مقالات خود را به دبیرخانه این کنگره ارسال کنند.

این مقام مسئول با بیان این‌که از مقالات برگزیده حمایت‌هایی نیز صورت می‌گیرد، ادامه داد: کتابی از مقالات برتر این کنگره نیز منتشر می‌شود.

کمالوندی با بیان این‌که هماهنگی‌های لازم به منظور برگزاری کنگره ملی بی ‌بی حکیمه (س) صورت گرفته است، اظهار امیدواری کرد: با برگزاری این کنگره سراسری بتوان امامزاده بی ‌بی حکیمه (س) را به عنوان حرم چهارم اهل‌ بیت (ع) در کشور معرفی کرد.

وی همچنین از تدوین مسیر طریق الرضا (ع) در استان خبر داد و گفت: تابلوهایی در این مسیر در حال نصب شدن است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که در کنار این کنگره سراسری نمایشگاهی از آثار فرهنگی و هنری مرتبط نیز برپا می‌شود، گفت: در تلاش هستیم این کنگره سال آینده به صورت بین المللی برگزار شود.

مرقد و زیارتگاه امامزاده بی ‌بی حکیمه خاتون(س) دختر بلافصل امام هفتم موسی ‌بن‌ کاظم(ع) در 81 کیلومتری و جنوب گچساران در ضلع شرقی روستای بی ‌بی حکیمه از توابع و روستاهای این شهرستان، حد فاصل بندر گناوه به مرکز گچساران (دوگنبدان) در میان تنگه‌ای بزرگ و طولانی قرار گرفته است.

مرقد مطهر بی ‌بی حکیمه (س) دختر بلافصل امام موسی کاظم(ع) یکی از پرآوازه‌ترین امامزاده‌های جنوب کشور است که همه ساله پذیرای زائران بسیار زیادی از جنوب کشور و کشورهای حوزه خلیج فارس و شیعه ‌نشین از جمله کویت، بحرین، امارات، قطر و دیگر کشورهای عربی از جمله لبنان، عراق، عربستان و سوریه است.

با هماهنگی‌ها و رایزنی‌های یک ساله مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بنیاد بین المللی امام رضا (ع) و اوقاف استان کهگیلویه و بویراحمد نخستین کنگره سراسری حضرت بی بی حکیمه (س) از سری برنامه‌های دوازدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) در روزهای 16 و 17 مهرماه همزمان با دهه ولایت در گچساران برگزار می ‌ود.

انتهای پیام

کد N447390

وبگردی