آفتاب
در گفت‌وگو با ایسنا عنوان شد

برنامه‌های آمانو در تهران از زبان نجفی

برنامه‌های آمانو در تهران از زبان نجفی

نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سفر یوکیا آمانو به تهران را در چارچوب ادامه همکاری‌ها برای رفع ابهامات و سوالات باقی مانده در قالب "چارچوبی برای همکاری" دانست.

رضا نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار انرژی هسته‌ای خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) سفر یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران را در رابطه با ادامه همکاری های بین ایران و آژانس در قالب "چارچوبی برای همکاری" که سال گذشته امضا شد دانست و افزود: در سفر قبلی با توجه به فرصت کم، امکان ملاقات مدیرکل با ریاست محترم جمهوری فراهم نشد و در این سفر ملاقات جناب آقای دکتر روحانی با آقای آمانو برای روز یکشنبه تنظیم شده است تا گفت وگویی در بالاترین سطح بین ایران و آژانس بعد از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید صورت پذیرد.




 


وی ادامه داد: در این سفر هم چنین انتظارات جمهوری اسلامی ایران در بالاترین سطوح به آژانس بین المللی انرژی اتمی منتقل خواهد شد.




 


آخرین دور از همکاری‌های فنی و کارشناسی ایران و آژانس در راستای "چارچوبی برای همکاری" که قرار است تا سوم شهریورماه به اجرا درآید با توجه به برخی اختلاف نظرها میان دو طرف درباره نحوه همکاری‌های متقابل هنوز به اجرا در نیامده است.




 


در همین چارچوب محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در آخرین سفرش به وین و در حاشیه مذاکرات هسته ای با یوکیا آمانو دیدار و مواضع کشورمان درباره چگونگی ادامه همکاری ها برای رفع ابهامات و سوالات باقی مانده به ویژه موضوعات مربوط به ابعاد احتمالی نظامی و مطالعات ادعایی را مطرح کرد.




 


یوکیا َآمانو امشب در راس هیاتی با استقبال رضا نجفی و بهروز کمالوندی وارد تهران می شود.




 


انتهای پیام




           
کد N447324

وبگردی