آفتاب

رسانه ترکیه ای: پنج جاسوس موساد در مرز ترکیه کشته شدند

رسانه ترکیه ای: پنج جاسوس موساد در مرز ترکیه کشته شدند

آنکارا - ایرنا - یک روزنامه ترکیه ای روز شنبه نوشت: واحدهای اطلاعاتی امنیتی ترکیه پنج جاسوس وابسته به موساد را که قصد داشتند در آستانه انتخابات ریاست جمهوری این کشور با ترور شخصیت های مهم سیاسی وضعیت ترکیه را بحرانی سازند، به هلاکت رساندند.

به گزارش ایرنا، این مطلب را روزنامه ˈتقویمˈ چاپ ترکیه در شماره امروز (شنبه) خود به چاپ رسانده که در رسانه های اجتماعی و شبکه های خبری اینترنتی نیز بازتاب گسترده داشته است.

در این خبر اعلام شده که موساد برای ایجاد آشوب و اغتشاش در ترکیه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری این کشور یکشنبه گذشته پنج تن از جاسوسان خود را مخفیانه از مرز سوریه وارد شهر حاتای ترکیه کرد.

بنا به اعلام این روزنامه، تیم ویژه جاسوسان موساد برای اجرایی کردن طرح قدرت های جهانی قصد داشتند پیش از انتخابات 19 مرداد، در شهرهای بزرگ ترکیه با همکاری همدستان خود در این کشور چند نفر از شخصیت های مهم سیاسی ترکیه را ترور کنند.

به نوشته تقویم، واحدهای اطلاعاتی - امنیتی ترکیه با کسب اطلاع از این توطئه، جاسوسان موساد را گام به گام تعقیب و آن ها را پیش از این که موفق به عملیاتی شوند، در آن سوی مرز به هلاکت رساندند تا به این وسیله از توطئه شوم ایجاد آشوب و ناامنی در کشور در آستانه انتخابات ریاست جمهوری جلوگیری کنند.

روزنامه تقویم می افزاید: به دنبال شکست این طرح شوم موساد، دستگاه خارجی جاسوسی رژیم صهیونیستی در مرکز خود در تل آویو با برگزاری چند نشست علل ناکامی در این طرح و احتمال نفوذ نیروهای اطلاعاتی خارجی به موساد را بررسی کرده است.

روابط ترکیه با رژیم صهیونیستی در سال های اخیر به ویژه پس از حمله به کشتی مرمره حامل کمک های بشردوستانه نهادهای مدنی این کشور به مردم در حصر غزه و کشته شدن 9 شهروند ترکیه ای روبه وخامت گذاشته و حملات خونین اخیر آن رژیم به غزه و کشتار نزدیک به دو هزار تن از فلسطینیان با واکنش تند آنکارا روبرو شده است.

به رغم این، روابط تجاری ترکیه با رژیم صهیونیستی همچنان ادامه داشته و حجم مبادلات آنکارا - تل آویو به حدود پنج میلیارد دلار رسیده است. نهادهای مدنی ترکیه خواهان لغو تمامی قراردهای نظامی و تجاری با رژیم صهیونیستی و تحریم کالاهای آن رژیم در ترکیه می باشند.

خاورم/2011**7074**1275
کد N447207

وبگردی