آفتاب

گزارشی تکان دهنده از توحش در ینگه دنیا/پلیس آمریکا سالانه 400 نفر را می کشد

گزارشی تکان دهنده از توحش در ینگه دنیا/پلیس آمریکا سالانه 400 نفر را می کشد

حوادث ایالت میسوری موجب شده تا حقایقی جدید درباره خشونت پلیس آمریکا منتشر شود بطوریکه نتایج یک تحقیق از کشته شدن دو نفر در هفته بطور میانگین بدست نیروهای امنیتی این کشور حکایت دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، بر اساس گزارشی که در اختیار اف بی ای (پلیس فدرال آمریکا) قرار گرفته از سال 2005 تا 2012 میلادی در هر هفته بطور میانگین دو نفر بدست نیروهای پلیس آمریکا کشته می شوند.

به نوشته راشاتودی البته ممکن است تعداد کشته شدگان بیشتر از این آمار باشد چون در این گزارش فقط نیروهای چهار نهاد امنیتی آمریکا مورد مطالعه قرار گرفته اند.

بر همین اساس سالانه مرگ 400 نفر بدست نیروهای پلیس آمریکا به اف بی ای گزارش می شود. اغلب این کشته شدگان غالبا از سیاه پوستان حاضر در امریکا هستند و 18 درصد کشته شدگان نیز کمتر از 21 سال سن دارند.

این گزارش در حالی منتشر می شود که به رغم گزارش رسانه های آمریکایی مبنی بر برقراری آرامش در میسوری، این ایالت همچنان شاهد انجام اعتراضات علیه پلیس آمریکاست.

این ایالت از یکشنبه شب 19 مرداد ماه ناآرام شده که دلیل آن کشته شدن یک نوجوان در بخش سنت لوئیز منطقه فرگوسن میسوری است. در حالیکه مردم امریکا هنوز حادثه قتل "تریوان مارتین" نوجوان سیاه پوست بدست یک افسر پلیس و سپس تبرئه این پلیس را از یاد نبرده اند روز یک شنبه یک نوجوان سیاه پوست دیگر در ایالت میسوری به دست پلیس کشته شد.

کد N447163

وبگردی