آفتاب

تظاهرکنندگان بحرینی خواستار خروج نیروهای سپر جزیره شدند

تظاهرکنندگان بحرینی خواستار خروج نیروهای سپر جزیره شدند

تهران- ایرنا- مردم بحرین در تظاهراتی با عنوان کرامت، آزادی و دموکراسی خواستار خروج نیروهای موسوم به سپر جزیره شامل نظامیان عربستانی و اماراتی از کشورشان شدند.

به گزارش پایگاه خبری نهرین نت، غرب منامه دیروز(جمعه) همزمان با روز ملی بحرین صحنه برگزاری تظاهرات گسترده ای بود که شرکت کنندگان در آن بر خواسته خود مبنی بر خروج نیروهای اشغالگر سپر جزیره که در مارس 2011 به خواست حاکمان بحرین و برای مقابله با اعتراضات مردمی وارد این امیر نشین شدند، تاکید کردند.

تظاهر کنندگان بحرینی شعارهایی در محکومیت اشغالگران سعودی و اماراتی سر داده و خواستار آزادی افراد بازداشت شده و توقف برگزاری محاکمه های ناعادلانه برای مخالفان رژیم آل خلیفه شدند.

تظاهر کنندگان بحرینی اعم از مخالفان دولت و جمعیت های سیاسی بر ضرورت تحقق مطالبات مردم این کشور تاکید و اعلام کردند که افزایش سرکوبگری نه تنها مردم را ناامید نمی کند که حتی باعث عزم بیشتر آنان برای رسیدن به خواسته های انقلابی شان می شود.

بحرین از حدود سه سال قبل تاکنون شاهد اعتراضات مسالمت آمیز مردمی بوده که رژیم آل خلیفه با کمک ارتش عربستان و نیروهای امنیتی امارات، آنها را به شدت سرکوب، صدها نفر از انقلابیون را بازداشت و به زندان های طویل المدت محکوم کرده است.

رسانام**1408**7074/1275
کد N447060

وبگردی