آفتاب
رئیس سازمان اوقاف:

پیشبرد فعالیت‌های قرآنی نیازمند سیاستگذاری راهبردی است

پیشبرد فعالیت‌های قرآنی نیازمند سیاستگذاری راهبردی است

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه بر لزوم استفاده از ظرفیت‎های قرآنی کشور تاکید کرد و گفت: پیشبرد فعالیت‌های قرآنی نیازمند سیاستگذاری راهبردی است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه بر لزوم استفاده از ظرفیت‎های قرآنی کشور تاکید کرد و گفت: پیشبرد فعالیت‌های قرآنی نیازمند سیاستگذاری راهبردی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، حجت‌الاسلام علی محمدی در مراسم تجلیل از برگزیدگان دومین طرح تربیت حافظان قرآن کریم که در مجتمع فرهنگی امامزاده سیدعلی (ع) برگزار شد، گفت: احترام به قرآن یکی از مهمترین وظایف جامعه است ولی احترام قرآن فقط به قرائت آن نیست بلکه قرائت مقدمه‎ای برای عمل به آموزه‎های کلام خداست.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران از قم آغاز و به شهرهای دیگر صادر شد؛ شش هزار شهید این استان نیز گواه حضور جدی و پرشور مردم این استان در انقلاب اسلامی است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تصریح کرد: نباید غافل شد که پایه و اساس نظام انقلاب اسلامی تکیه بر قرآن و معارف اهل بیت(ع) بود؛ خوشبختانه مقام معظم رهبری بانی بزرگترین جریانات قرآنی در کشور بوده و بسیاری از تحولات مثبت در این حوزه به برکت وجود ایشان بوده است.

وی گفت: رهبر انقلاب اسلامی در آخرین دیداری که با جامعه قرآنی داشتند در سخنان خود از فعالیت‌های قرآنی به عنوان راهکاری راهبردی برای جامعه اسلامی نام بردند؛ ایشان در این دیدار بر لزوم حمایت‌ها و سیاست‌گذاری‌های راهبردی توسط مسئولان دولتی تاکید کردند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور یادآور شد: پیامبر اکرم(ص) زندگی سعادتمند، مرگ با عزت و دوری از شیطان را با انس با قرآن میسر دانستند؛ قطعا راهی جز قرآن برای صیانت انسان در مقابل این همه فتن و شیاطین نیست و محبت و اطاعت اهل بیت(ع) نیز در همین راستا است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار کرد: طبق تعهدی که به رهبر انقلاب اسلامی بابت تربیت یک میلیون حافظ طی چهار سال دادیم، برنامه‎های بسیاری را در کشور آغاز کرده‎ایم؛ در راستای گسترش معارف قرآنی نباید از هیچ اقدامی دریغ کنیم زیرا گسترش این معارف تاثیرات بسیاری برای پیشبرد جوانان و نوجوانان دارد.

محمدی تصریح کرد: اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قم در راستای گسترش فرهنگ قرآنی اقدامات مطلوبی داشته است؛ این اقدامات باید با همکاری و استفاده از تمام ظرفیت‎های این استان همراه باشد.

وی در پایان با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، گفت: داعش در عراق و گروه‌های تکفیری در سوریه تحت حمایت آمریکا و ایادی استکبار هستند و ظالمانه نیز در مسیر خود به پیش می‎روند؛ ما باید برای در امان ماندن و مبارزه با این شیاطین به دامان پرمهر قرآن و اهل بیت(ع) پناه ببریم.

انتهای پیام

کد N446769

وبگردی