آفتاب

درخواست برای مداخله جهانی لیبی را به صحنه رویارویی خیابانی بدل کرد

درخواست برای مداخله جهانی لیبی را به صحنه رویارویی خیابانی بدل کرد

در پی درخواست پارلمان لیبی از جامعه جهانی برای مداخله در امور این کشور جهت حمایت از شهروندان و موسسات، جمع زیادی از لیبیایی‌ها در محکومیت و تایید این درخواست دست به تظاهرات زدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، جمع زیادی از مردم لیبی با برگزاری تظاهرات در طرابلس، بنغازی، مصراته، "نالوت" و دیگر شهرهای این کشور، درخواست پارلمان لیبی برای مداخله بین‌المللی جهت حل مشکلات امنیتی کشور را محکوم کردند و آن را کودتا علیه انقلاب 17 فوریه دانستند.

تظاهرکنندگان همچنین شعارهایی در اعتراض به عملیات نظامی خلیفه حفتر، فرمانده سابق نیروهای زمینی "ارتش ملی لیبی" که رهبری عملیات "کرامت" را بر عهده دارد، سر دادند.

پارلمان لیبی اخیرا در بیانیه‌ای خواهان مداخله بین‌المللی برای حمایت از لیبیایی‌ها به خاطر اوضاع وخیم امنیتی در کشور شد.

در همین راستا، صادق عزیانی، مفتی لیبی اعلام کرد که پارلمان با این اقدام خود خواهان دشمنی سازمان ملل علیه لیبی شده است.

همچنین برنارد ینو لیون، فرستاده ویژه سازمان ملل به لیبی در آغاز هفته آتی برای رسیدن به توافق آتش‌بس در این کشور به طرابلس سفر می‌کند.

لیون در بیانیه‌ای اعلام کرد که دو طرف درگیر در لیبی باید با نظارت سازمان ملل مذاکرات خود را برای رسیدن به توافق آتش‌بس واقعی آغاز کنند.

در همین راستا، تظاهرات دیگری در حمایت از درخواست پارلمان لیبی برای مداخله بین‌المللی برگزار شد.

تظاهرکنندگان با تجمع در طرابلس و بنغازی حمایت خود را از پارلمان برای مداخله فوری بین‌المللی جهت حل اوضاع امنیتی کشور اعلام کردند.

به گزارش منابع، گروه‌های مسلح به تظاهرات حامیان پارلمان لیبی یورش بردند و انفجارهایی در نزدیکی میدان الجزایر در طرابلس رخ داد.

پارلمان لیبی نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که با هدف برقراری امنیت در کشور و جلوگیری از تقسیم آن خواهان مداخله بین‌المللی برای حفظ جان شهروندان و حمایت از موسسات کشور شده است.

از سوی دیگر، به گزارش منابع لیبیایی فیلیپین و هند بیش از 1000 تن از اتباع خود در لیبی را از این کشور خارج کرده و به مالت، واقع در جنوب اروپا انتقال دادند.

انتهای پیام

کد N446656

وبگردی