آفتاب

آلمان یک مکالمه تلفنی هیلاری کلینتون را رهگیری کرده بود

آلمان یک مکالمه تلفنی هیلاری کلینتون را رهگیری کرده بود

آژانس اطلاعات خارجی آلمان دست‌کم یکی از مکالمات تلفنی وزیر امور خارجه سابق آمریکا را زمانیکه وی در یک هواپیمای دولتی این کشور بوده به صورت تصادفی رهگیری و ضبط کرده بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه دویچه سایتونگ چاپ آلمان و رسانه‌های خبری عمومی NDR و WDR گزارش دادند: براساس مدارک موجود به دست آمده از جانب یکی از جاسوس‌های سیا در آژانس اطلاعات خارجی آلمان، برلین دست‌کم یکی از مکالمات تلفنی هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا را ضبط و رهگیری کرده است. البته زمان این اقدام مشخص نیست و تاریخی برای آن تعیین نشده است.

منابع دولتی آلمان به رسانه‌های خبری گفتند: سرویس اطلاعات فدرال این کشور به صورت تصادفی به مکالمه تلفنی هیلاری کلینتون گوش داده بود و مقام‌های دولت برلین جاسوسی سیستماتیک از آمریکا را رد کرده و مدعی شده‌اند که هیچگاه از متحدان ناتو جاسوسی نکرده‌اند.

شبکه خبری NDR آلمان گزارش داد: کلینتون تنها کسی نیست که تلفنش توسط آژانس اطلاعات خارجی آلمان شنود شده است. بلکه مکالمات تلفنی سیاستمداران آمریکایی و سایر کشورهای دوست نیز مکررا مورد شنود و ضبط قرار گرفته است. البته صدراعظم آلمان تابستان گذشته دستور داد تا تمامی مکالمات ضبط شده حذف شوند.

جاسوس سیا با نام مارکوس آر. که ژوئیه دستگیر شد، نخستین فرد از دو جاسوس مظنون است که در آلمان فعال بودند.

هیلاری کلینتون در ژوئیه و پس از دستگیری این جاسوس به آلمان سفر کرد و با مجله اشپیگل به گفتگو پرداخت و درباره سوالاتی در خصوص روابط متزلزل آمریکا و آلمان بر سر رسوایی‌های مختلف جاسوسی پاسخ داد.

انتهای پیام

کد N446573

وبگردی