آفتاب

محتشمی: روحانی دربرابر هجمه‌ها متواضعانه پاسخ دهد

محتشمی: روحانی دربرابر هجمه‌ها متواضعانه پاسخ دهد

دبیر کل حزب آزادی با اشاره به هجمه‌های صورت گرفته علیه رئیس جمهور خاطر نشان کرد: هدف گروه‌های تندرویی که در جریان اصولگرا قرار دارند از هجمه علیه دولت سرپوش گذاشتن بر شکست سختی است که در جریان انتخابات ریاست جمهوری یازدهم متحمل شدند.

مجید محتشمی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به هجمه‌های صورت گرفته علیه دولت از سوی برخی گروه‌ها اظهار کرد: طی یکسال گذشته هجمه های گسترده ای به ویژه در ماههای اخیر از سوی برخی اصولگرایان تندرو به دولت یازدهم وارد شد.

وی با بیان اینکه ایجاد اعتدال و آرامش در عرصه های داخلی و روابط بین‌الملل از برکات حضور دولت یازدهم در قوه مجریه است، اظهار کرد: ما در زمان دولت های نهم و دهم شاهد ایجاد تنش ها و فشارهای گسترده داخلی و بین المللی بودیم که با روی کار آمدن دولت یازدهم شاهد هستیم که این فضا موجبات ایجاد ثبات و آرامش در جامعه را فراهم کرده است.

این فعال سیاسی با اشاره به اظهارات اخیر رئیس جمهور در مورد سوء استفاده ها و فساد صورت گرفته در دولت گذشته گفت: شاید برخوردی که رئیس جمهور اخیراً انجام داده اند واکنش و عکس العملی نسبت به رفتارهای تندروهای اصولگرا قلمداد شود. این در حالی است که ما از آقای روحانی انتظار داریم به عنوان مبدع و مخترع اعتدال در کشور با لحن ملین « قولاً معروفاً» پاسخ دهد.

محتشمی در ادامه با اشاره به رقابت های سیاسی در کشور اظهار کرد: انتظار ما از آقای روحانی این است که با پاسخ های متقن، نرم و متواضعانه جواب مخالفان خود را بدهند.

این فعال سیاسی با بیان اینکه یکی از شعارهای اصلاح‌طلبان این است که آزادی نقد آری، نفی آزای هرگز، گفت: انتظار ما از جریان اصولگرا این است که آزادانه و منصفانه به نقد عملکرد دولت بپردازند و از خشونت لفظی و ناسزا گویی به دولت بپرهیزند و چنانچه مستنداتی در رابطه با اتهاماتی که به دولت وارد می کنند، دارند محترمانه و آزادانه اعلام کنند.

وی با اشاره به برخی هجمه های صورت گرفته علیه دولت با تأکید بر اینکه هدف این گروه های تندرو که درجریان اصولگرا هستند سرپوش گذاشتن به شکست سخت انتخابات ریاست جمهوری است، گفت: این افراد گمان می کردند که تا آخر جریان آنها سکان‌دار قوه مجریه خواهندبود اما پس از شکست در انتخابات دچار سرخوردگی و افسردگی سیاسی شدند.

دبیر کل آزادی با بیان اینکه این گروه ها باید از خشونت لفظی پرهیز کنند، گفت: از دولت آقای روحانی و سایر دولتمردان نیز انتظار می رود با پاسخ‌ها و واکنشهای کاملاً ‌بزرگوارانه رفتار کنند.

این فعال سیاسی همچنین با اشاره به عملکرد قوای مقننه و قضاییه در سالهای اخیر در برابر فسادهای صورت گرفته، اظهار کرد: تبعاً تعدادی از شکست خورده های انتخابات ریاست جمهوری دولت یازدهم در مجلس حضور داشته اند و تعداد زیاد استیضاح در ماه های نخست دولت و زیر سوال بردن دولت تازه کار گواه این امر است.

وی با بیان این اعتقاد که مجلس فعلی و مجلس گذشته از ضعیف‌ترین مجالس دوران مجلس شورای اسلامی هستند، اظهار داشت: مجلس گذشته کاملاً‌ تحت اختیار قوه مجریه و شخص آقای احمدی‌نژاد بود.

دبیر کل حزب آزادی در پایان با اشاره به عملکرد قوه قضاییه گفت: قوه قضاییه نیز باید ضمن حرکت در جهت استحکام و افزایش عدالت در کشور مراقب باشد تا در دادگاه هایی که تشکیل می شود جریانات سیاسی علیه یکدیگر به سوء استفاده نپردازند.

انتهای پیام

کد N446564

وبگردی