آفتاب

روسیه و فنلاند متعهد به حل‌و فصل بحران اوکراین شدند

روسیه و فنلاند متعهد به حل‌و فصل بحران اوکراین شدند

رئیس جمهوری روسیه گفت: مسکو و هلسینکی برای پایان هرچه سریعتر بحران اوکراین تمام تلاش خودشان را خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه گفت: ما و فنلاند تمام تلاش خودمان را برای پایان هرچه سریعتر درگیری‌های نظامی در اوکراین و برقراری مذاکره میان تمامی احزاب درگیر و همچنین تامین کمک‌های امدادی انجام خواهند داد.

وی افزود: هردو کشور به طور جدی به مساله عملیات نظامی در مقیاس گسترده و آتش بسی برای فاجعه انسانی در جنوب شرق اوکراین پرداخته‌اند.

سائولی نینیستو، رئیس‌جمهوری فنلاند گفت: امیدوارم کمک امدادی که روسیه به اوکراین ارسال کرده نخستین قدم در راستای حل بحران اوکراین باشد و این کاروان کمک‌های بشردوستانه روسیه به اوکراین نشانه‌ای از تقویت اعتماد متقابل است که برای برقراری آتش بس در جنوب شرق اوکراین ضروری محسوب می‌شود.

این دو رئیس جمهور همچنین درباره همکاری‌های دو جانبه و دورنماهای آینده از جمله روابط اقتصادی متقابل که برای هر دو کشور از اهمیت بالایی برخوردار است، مذاکره کردند.

پوتین گفت: ما به طور عملی تمامی نیازهای فنلاند در گاز طبیعی و همچنین وجود تامین کننده‌های معتبر برای دیگر منابع انرژی در بازار فنلاند را بررسی می‌کنیم. فنلاند یکی از شرکای اروپایی بسیار مهم روسیه محسوب می‌شود.

وی پیشتر گفت: روسیه با وجود تحریم‌هایی که بر واردات مواد غذایی فنلاند اعمال کرده همچنان همکاری‌اش با این کشور را به عنوان یک شراکت کاری و خوب تلقی می‌کند. تحریم‌های اقتصادی که کشورهای غربی علیه روسیه اعمال کرده‌اند، تاثیرچشمگیری در اقتصاد فنلاند خواهد داشت.

در همین راستا نخست‌وزیر فنلاند در چند روز گذشته مدعی شد که اگر این تحریم‌ها به هلسینکی ضربه بزند، برای جبران خسارات‌های چشمگیر از اتحادیه اروپا غرامت خواهد گرفت.

انتهای پیام

کد N446499

وبگردی