آفتاب

مجلس نمایندگان اندونزی خواستار برخورد قاطع با گروه تروریستی داعش شد

مجلس نمایندگان اندونزی خواستار برخورد قاطع با گروه تروریستی داعش شد

کوالالامپور- ایرنا - مجلس نمایندگان اندونزی خواستار مقابله دولت اندونزی با گروه تروریستی و تکفیری داعش در این کشور شد.

به گزارش ایرنا، نمایندگان مجلس اندونزی پس از حضور ˈسوسیلو بامبانگ یودهویونوˈ رییس جمهور این کشور در پارلمان در بیانیه ای از اقدامات دولت برای ممانعت از فعالیت های گروه تروریستی داعش در این کشور جنوب شرق آسیا پشتیبانی کردند.

گروه تکفیری داعش طی چند هفته گذشته با تبلیغات وسیع در این کشور 250 میلیون نفری که هم اکنون ده ها عضو تروریست در عراق و سوریه دارد به تبلیغ بین مردم به ویژه جوانان و نوجوانان به منظور جذب آن ها پرداخت.

انتشار و توزیع نشریه ای با عنوان ˈالمستقبلˈ، پخش فیلم کوتاه هشت دقیقه ای از فراخوان تروریست ها از مردم اندونزی با استفاده از شبکه ویدیویی یوتیوب و یا تلفن های همراه و توزیع بروشورهای تبلیغاتی از اقدامات اعضای تروریست داعش در این مدت بوده است.

این گروه تروریستی و تکفیری در ادامه بدعت های خود با تبلیغات در تلاش برای جذب دختران و زنان اندونزیایی به منظور تن دادن به خواسته نامشروع تروریست ها و شرکت در به اصطلاح ˈجهاد نکاحˈ شد.

اعضای مجلس نمایندگان اندونزی که 660 نماینده دارد در بیانیه ای با پشتیبانی از فعالیت های دولت برای برخورد با تفکرات تکفیری های داعش در این کشور، خواستار اقدام قاطع دولت برای ممانعت از توسعه پشتیبانی از این گروه تروریستی در خاک اندونزی شدند.

به گزارش روز شنبه تارنمای ˈآنتارا نیوزˈ، ˈعلی مرزوقیˈ رییس مجلس نمایندگان اندونزی نیز روز گذشته در نشست مشترک این مجلس و نمایندگان شورای منطقه ای، گفت که تفکرات افراطی گروه تروریستی داعش می تواند به کشور آسیب بزند و امنیت ملی را مختل کند.

وی خواستار حفظ وحدت در اندونزی شد تا هیچ گروه و یا سازمانی حتی از خارج از مرزها نتواند به این کشور صدمه وارد کند.

رییس جمهور اندونزی نیز تفکر گروه تروریستی و تکفیری داعش را یک بدعت دانسته و گفته است که دولت این کشور بصورت پایدار و محکم از گسترش بدعت داعش در این کشور جلوگیری می کند.

پلیس ملی اندونزی اعلام کرده است گروهی از افراط گرایان این کشور را که احتمال پیوستن آنها به گروه تروریستی و تکفیری داعش در عراق و سوریه وجود دارد تحت تعقیب قرار داده است.

پلیس ملی اندونزی به منظور خشکاندن ریشه حامیان گروه تروریستی و تکفیری داعش همچنین در پی دستگیری مبلغان این گروه تکفیری است و تاکنون چند نفر در این زمینه بازداشت شده اند.

اعضای گروه های فعال تندرو و افراطی در اندونزی مانند مجاهدین در لامپونگ، ˈان.آی.آیˈ در کالیمانتان، مجاهدین شرقی اندونزی در ˈپوسوˈ در سولاواسی مرکزی، گروه ˈولیدˈ در ˈآمبونˈ و گروه هایی به رهبری ˈابو عمرˈ و ˈباو روبانˈ مستعد حمایت از تروریست های داعش هستند و اکنون تحت نظارت پلیس قرار گرفته اند.

آساق**1611
کد N446290

وبگردی