آفتاب

مسکو ادعای ورود خودروهای زرهی روسیه به خاک اوکراین را رد کرد

مسکو ادعای ورود خودروهای زرهی روسیه به خاک اوکراین را رد کرد

مسکو-ایرنا- سخنگوی وزارت دفاع روسیه ادعای مقام های اوکراینی مبنی بر تعرض نیروها و خودروهای زرهی روسی به خاک اوکراین را بی اساس خواند و رد کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از ریانووستی ، ژنرال ایگور کوناشنکوف روز جمعه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: هیچ کاروان زرهی روسیه وارد خاک اوکراین نشده است.

وی در بیانیه خود اضافه کرد: ادعای طرف اوکراینی مبنی بر تعرض کاروان خودروهای زرهی روسیه به خاک اوکراین و نابودی این خودروها را تکذیب می کنیم.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه خاطرنشان کرد: این گونه ادعاها بر خیالبافی ها و به عبارت بهتر تصورات واهی خبرنگاران استوار است و نباید از طرف سران کشورها جدی تلقی شود.

وی افزود: مایه تاسف است که در سطوح عالی حکومتی در کشورهای اروپایی با توجه به اخبار کذب خبرنگاران و شبکه های اجتماعی و نه حقایق هیاهو بپا می کنند.

کوناشنکوف دربیانیه خود افزود:هیچ تعجبی نمی کنیم که طرف اوکراینی خودروهای سوخته خود را به عنوان خودروهای منهدم شده روسیه به خبرنگاران نشان دهد.

پتر پوروشنکو رییس جمهوری اوکراین امروز درگفت وگوی تلفنی با دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس مدعی تعرض نیروهای نظامی روسیه به خاک اوکراین شد.

آندره لیسنکو سخنگوی شورای امنیت ملی و دفاعی اوکراین هم امروز از نابودی تعدادی از خودروهای زرهی روسیه در جریان حمله توپخانه ای ارتش اوکراین خبر داد.

لیسنکو گفت: کاروانی از خودروهای نظامی روسیه در منطقه مرزی ایزوارینو که توسط تروریست ها (شبه نظامیان) کنترل می شود، وارد خاک اوکراین شدند.

وی با بیان این که واحدهای تجسسی ارتش اوکراین این کاروان را شناسایی کردند، افزود: تعدادی از خودروهای زرهی روسیه در این کاروان بر اثر حملات توپخانه ای ارتش اوکراین نابود شدند.

لیسنکو گفت: اطلاعات بیشتر در مورد بقیه خودروهای این کاروان روسیه و نیروهای نظامی متواری در فرصت بعدی اعلام خواهد شد.

اروپام*5*391*518**1859
کد N446233

وبگردی