آفتاب

نروژ به تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه پیوست

نروژ به تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه پیوست

تهران ؛ ایرنا - نروژ روز جمعه با پیروی از اعمال تحریمهای اتحادیه اروپا علیه روسیه خطر مناقشه ای را که پیشتر بخش شیلات این کشور منطقه نوردیک را دستخوش آشوب کرده است ، افزایش داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از اوسلو ، ˈ بویرگ برند ˈ وزیر خارجه نروژ گفت : اوضاع در شرق اوکراین هرروز بدتر می شود. وحدت جامعه بین الملل در پاسخ به اقدامات روسیه امری حیاتی است . ˈ

نروژ که عضو اتحادیه اروپا نبوده بلکه بخشی از منطقه آزاد تجاری ناحیه اقتصادی اروپا است، در 30 ژوئیه اعلام کرد که در صورت تصویب پارلمان به تحریم های این اتحادیه خواهد پیوست .

این اقدام یک روز پس از آن انجام شد که اتحادیه اروپا تصمیم به اعمال سلسله تحریم های جدیدی علیه مسکو گرفت و دسترسی روسیه به بازارهای مالی اتحادیه اروپا و فروش تسلیحات و فن آوری در بخش انرژی را محدود کرد.

برند گفت : روسیه به تشدید مناقشه از طریق حمایت فعالانه از جدایی خواهان طرفدار مسکو کمک کرده است .

مسکو به تلافی این تحریم ها ، واردات محصولات کشاورزی و غذایی از اروپا را ممنوع و از جمله صادرکنندگان ماهی آزاد در نروژ را از بازار خود محروم کرده است.

سال گذشته نروژ ، 295 هزار تن ماهی به ارزش 5/6 میلیارد کرون ( 775 میلیون یورو ، یک میلیارد دلار ) به روسیه صادر کرده که 81 درصد آن ماهی های آزاد و قزل آلا بودند.

مترجمام 1403 ** 1917
کد N446222

وبگردی