آفتاب

روسیه از ایجاد موانع برای کاروان کمک های انسانی اعزامی به اوکراین ابراز نگرانی کرد

روسیه از ایجاد موانع برای کاروان کمک های انسانی اعزامی به اوکراین ابراز نگرانی کرد

مسکو-ایرنا- وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه با انتشار بیانیه ای نسبت به اقدامات تحریک آمیز در خاک اوکراین برای ایجاد مانع در مسیر حرکت کاروان کامیون های حامل کمک های انسانی روسیه به ساکنان شرق اوکراین ابراز نگرانی کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از وزارت امور خارجه روسیه، در بیانیه گفته شده است: روسیه از تلاش های برای ایجاد مانع در مسیر حرکت کامیون های حامل کمک های انسانی روسیه در خاک اوکراین به شدت نگران شده است.

در بیانیه خاطرنشان شده است:روسیه این کاروان را با هماهنگی با طرف اوکراینی و کمیته بین المللی صلیب سرخ به شرق اوکراین روانه کرده است و محموله آن شامل خواربار ، مواد غذایی، دارو و لوازم پزشکی و مایحتاج اولیه زندگی می باشد.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه خود گفته است: اگر قبلا طرف اوکراینی با مسایل اداری و سازمانی تلاش می کرد در ارسال کمک های انسانی روسیه به مناطق شرق این کشور کارشکنی کند در حال حاضر برخی نیروهای افراط گرای اوکراینی تهدید به حمله به کاروان کمک های انسانی روسیه کرده اند.

در بیانیه آمده است: بر اساس اطلاعات موجود گردان افراط گرایان اوکراینی موسوم به ˈآیدارˈ، گروهی از خرابکاران را آماده کرده که می خواهند جاده ای در استان لوهانسک را مین گذاری کرده و با انهدام کامیون های حامل کمک های انسانی روسیه و قتل پرسنل همراه آن، شبه نظامیان را مسئول این حمله معرفی کنند.

ˈدر این رابطه،اقدامات نظامی نیروهای اوکراینی هم در منطقه لوهانسک تشدید شده و به نظر می رسد که هدف از این اقدامات، مسدود کردن جاده ای است که روسیه در مورد آن با دولت اوکراین برای انتقال کمک های انسانی به ساکنان مناطق شرق اوکراین به توافق رسیده است.ˈ

در پایان بیانیه وزارت خارجه روسیه بر پایبندی این کشور به توافقات به دست آمده با دولت اوکراین و کمیته بین المللی صلیب سرخ برای انتقال کمک های انسانی به ساکنان منطقه دونباس (استانهای لوهانسک و دونتسک) تاکید شده است.

روسیه روز چهارشنبه کاروانی متشکل از بیش از 280 کامیون حامل حدود 2 هزار تن کمک های انسانی به اوکراین برای توزیع میان ساکنان مناطق جنگ زده شرق این کشور ارسال کرد.

اروپام*5*391*518 ** 1917
کد N446196

وبگردی