آفتاب

تاکید نهادهای مدنی ترکیه بر لغو قراردادهای نظامی دولت آنکارا با رژیم صهیونیستی

تاکید نهادهای مدنی ترکیه بر لغو قراردادهای نظامی دولت آنکارا با رژیم صهیونیستی

آنکارا – ایرنا – تشکلی موسوم به ˈابتکار بایکوت اسراییلˈ که به دنبال حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی به غزه و کشتار بی رحمانه مردم فلسطینی، با مرکزیت استانبول در ترکیه فعال شده است، دولت آنکارا را به لغو 12 قرارداد نظامی منعقد شده با رژیم صهیونیستی دعوت کرد.

به گزارش ایرنا، این تشکل به همین منظور از مردم استانبول خواسته است تا فردا (شنبه) با تجمع در پارک ˈساراچ خانهˈ منطقه فاتح استانبول، تجمع کرده و با برگزاری تظاهرات ضد صهیونیستی، دولت آنکارا را به لغو تمامی قراردادهای نظامی با تل آویو دعوت کنند.

در این اطلاعیه تاکید شده است: در حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی نزدیک به 2هزارفلسطینی درغزه توسط سربازان رژیم اشغالگر قدس با خونسردی به قتل رسیده ، حدود 10 هزار تن نیز زخمی و 70 هزار تن از فلسطینیان بی خانمان و افرون بر یک میلیون و 700 هزارنفر از مایحتاج اولیه به ویژه برق و آب محروم شده است،

این نهاد مدنی با اشاره به حمایت های کشورهای غربی از جنایات اسراییل و در راس آن آمریکا، تاکید کرده است امروز وظیفه جامعه جهانی است که با قطع حمایت ها از این رژیم ناقض حقوق بشر، تحریم تجارت و هرگونه سرمایه گذاری در سرزمینهای اشغالی، در کنار مردم مظلوم فلسطین قرار گیرند.

تشکل ابتکار بایکوت اسراییل همه نهادهای مدنی فعال در حقوق بشر را به اقدامی بشردوستانه و حمایت از کمپین تحریم و منزوی سازی رژیم صهیونیستی دعوت کرده است.

در این اطلاعیه که یک نسخه از آن در اختیار خبرنگار ایرنا در آنکارا قرار گرفت، از دولت آنکارا به صراحت خواسته شده است که 12 قرارداد نظامی منعقد شده با رژیم صهیونیستی را فسخ و از تلاشهای هیات مذاکره کننده فلسطینی در قاهره برای برقراری آتش بس دائمی در غزه حمایت کند.

این تشکل با یادآوری اینکه مردم فلسطین تنها نیست و نخواهد ماند، تاکید کرده است مردم استانبول یک بار دیگر برای نشان دادن حمایت و همبستگی خود با مردم مظلوم فلسطین و تذکر به دولت آنکارا برای به صفر رساندن روابط خود با اسراییل، به خیابانها می آیند.

خاورم/2011**1010
کد N446075

وبگردی