آفتاب

امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان:مصیبت غزه ناشی از دوری مسلمانان از دستورات اسلام است

امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان:مصیبت غزه ناشی از دوری مسلمانان از دستورات اسلام است

زاهدان- ایرنا- مدیر حوزه علمیه دارالعلوم و امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان گفت: فاصله گرفتن مسلمانان از دستورات الهی، ضعف ایمان و تفرقه و اختلاف ها موجب شده تا غزه و فلسطین به این مصیبت گرفتار شوند و مسلمانان قدرت اقدام مناسب را نداشته باشند.

به گزارش ایرنا، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی در خطبه های نماز جمعه این هفته افزود: خداوند وقتی پشتیبان و حامی مسلمانان است که عمل صالح، صحیح و اسلامی داشته باشند.

وی اضافه کرد: پراکندگی و مشکلات امروز جهان اسلام ناشی از این است که مسلمانان از اسلام و دستورات الهی فاصله گرفته اند، امروز مسلمانان آن همه جنایات صهیونیست ها در غزه را از طریق تلویزیون مشاهده و فقط دلسوزی می کنند و هیچ کاری انجام نمی دهند.

امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان اظهار داشت: تفرقه و جدایی مسلمانان باعث شده تا جمعیتی چند میلیونی هر چه می خواهند بر یک و نیم میلیارد مسلمان تحمیل کنند.

وی تصریح کرد: تنها راه حل مشکلات مسلمانان بازگشت آنان به اصل اسلام و پیروی از فرمایشات رسول الله (ص) و قرآن کریم است.

مولوی اسماعیل زهی در بخش دیگری از خطبه های نماز گفت: همواره در تمام ادوار زندگی بشر، ادیان و کتب و صحیفه های بزرگ و کوچک وجود داشته که با توجه به شرایط مردم و زمان و منطقه احکامی بر آنان لازم می شده است، این ادیان تنها خاص همان منطقه و زمان و مردم بوده است.

وی افزود: با پیشرفت تمدن بشری خدواند تبارک و تعالی دین مبین اسلام را برای تمام ادوار و شرایط جهان به عنوان راهنما فرستاد و وعده کرد که صاحبان این دین را نصرت و یاری کند مادامی که بر دین عامل باشند و از دستورات الهی پیروی کنند.

مدیر حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان ادامه داد: پیروزی اسلام با اتم و قدرت های مادی نیست بلکه با قدرت ایمان و معنوی حاصل می شود، قوم های ضعیف بر اقوام بزرگ پیروز گشتند وقتی که به اعمال و اخلاق نیک روی آوردند و بر دین و دستورات الهی عامل شدند، هر قومی رضایت الله تعالی را بدست آورد پیروز و سعادتمند خواهد بود.

وی با اشاره به نزدیکی سال تحصیلی جدید از والدین خواست با اهمیت دادن به علم و دانش فرزندانشان را تشویق به تحصیل در مدارس، دانشگاهها و حوزه های علمیه کنند.

مولوی اسماعیل زهی همچنین سالروز ورود نخستین کاروان آزادگان به میهن اسلامی را گرامی داشت.

653/1104
کد N446073

وبگردی