آفتاب

شبکه خبری ترکیه:اتحادیه اروپا خواهان مشارکت ایران و ترکیه در طرح مقابله با داعش است

شبکه خبری ترکیه:اتحادیه اروپا خواهان مشارکت ایران و ترکیه در طرح مقابله با داعش است

آنکارا – ایرنا – یک مقام بلندپایه اتحادیه اروپا گفت که این اتحادیه از ایران و ترکیه خواسته است در طرح مقابله با گروهک تروریستی ˈداعشˈ در عراق، مشارکت داشته باشند.

شبکه خبری ˈان.تی.ویˈ ترکیه روز جمعه به نقل از این مقام بلندپایه اتحادیه اروپا که نامش ذکر نشده افزود: وزیران خارجه اتحادیه اروپا نشستی فوری در بروکسل در خصوص داعش ترتیب خواهند داد.

این مقام اروپایی گفت که دراین نشست موضوع تشکیل کارگروهی از کشورهای اروپایی و منطقه برای مقابله با داعش بحث و بررسی می شود. او گفته است در این کارگروه کشورهایی مانند ایران، ترکیه، عربستان سعودی، اردن، لبنان و برخی کشورهای حوزه خلیج فارس به همراه کشورهای اروپایی مشارکت خواهند داشت.

ان.تی.وی با یادآوری اینکه حملات آمریکا علیه داعش ادامه خواهد داشت، افزود: ارتش آمریکا به تازگی چند هدف متعلق به داعش در شمال شرق اربیل را بمباران کرده است.

براساس این گزارش، مرکز فرماندهی نیروهای آمریکا (CENTCOM) اعلام کرده است که پهبادها و جنگنده های این کشور چندین خودروی زرهی متعلق به داعش را در منطقه هدف قرار داده اند.

اظهارات صدر اعظم آلمان در خصوص مقابله با گروه تروریستی داعش نیز در رسانه های امروز ترکیه بازتاب دارد.

به گزارش این رسانه ها، همزمان با اعلام رسمی آمادگی برلین برای ارسال تسلیحات نظامی به عراق به منظور جلوگیری از ادامه فعالیت های تروریستی گروه داعش،صدراعظم آلمان مقابله با اقدامات خشونت آمیز این گروه تروریستی را وظیفه جامعه بین المللی دانست.

خاورم/2011**1010
کد N446057

وبگردی