آفتاب

اعتراض اوکراین به حضور پوتین در کریمه

اعتراض اوکراین به حضور پوتین در کریمه

مسکو-ایرنا- وزارت امور خارجه اوکراین روز جمعه با انتشار بیانیه ای به سفر ˈولادیمیر پوتینˈ رییس جمهوری روسیه و جمعی از مقام های روس به منطقه کریمه اعتراض کرد.

به گزارش ایرنا در بیانیه وزارت خارجه اوکراین آمده است: رییس جمهوری روسیه و شماری از مقام های این کشور سفر خود به منطقه اشغالی کریمه در روزهای 13 و 14 را با دولت اوکراین هماهنگ نکرده اند.

این بیانیه افزود: این اقدام روسیه به رغم هشدارهای مکرر اوکراین انجام گرفت و نمونه دیگری از موارد نقض حق حاکمیت این کشور و منشور سازمان ملل و قطعنامه این سازمان در مورد تمامیت ارضی اوکراین و بیانیه سازمان امنیت و همکاری اروپا و نیز تعهدات دوجانبه و چند جانبه توسط روسیه است.

وزارت خارجه اوکراین یادآورشد: اوکراین این دیدار سران روسیه از کریمه و دیدارهای هماهنگ نشده مقام های روس ازاین منطقه را به مثابه تلاش برای مشروعیت بخشیدن به نهادهای دولتی غیرقانونی روسیه در کریمه تلقی می کند.

در پایان بیانیه اوکراین به وضعیت اقتصادی نابسامان کریمه و نقض حقوق ساکنان این منطقه به ویژه اوکراینی ها و تاتارتبارها و نیز فشار بر رسانه های خبری در منطقه کریمه از طرف نهادهای دولتی روسیه در این منطقه اشاره شده است.

ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه در راس هیاتی از سران این کشور روزهای چهارشنبه و پنجشنبه از منطقه کریمه بازدید کرد.

رییس جمهوری روسیه بر حق مالکیت کشورش بر کریمه تاکید و این منطقه را بخش جدایی ناپذیر روسیه خواند و اعلام کرد: روسیه نیروهای نظامی خود در این منطقه را تقویت خواهد کرد.

اروپام*5*391*518**1010
کد N445973

وبگردی