آفتاب

امام جمعه سنندج: گروه های تروریستی و داعش دست پرورده رژیم صهیونیستی هستند

امام جمعه سنندج: گروه های تروریستی و داعش دست پرورده رژیم صهیونیستی هستند

سنندج- ایرنا- امام جمعه سنندج با محکوم کردن کشتارمردم مسلمان و بی گناه غزه، شنگال و کوبانی عراق توسط صهیونیست ها و گروهای تروریستی گفت: گروه های تروریستی مانند داعش دست پرورده رژیم غاصب صهیونیستی هستند.

ˈماموستا عبدالرحمان خدایی ˈ در خطبه های نماز جمعه این هفته سنندج با بیان اینکه جنایات گروه های تروریستی و تکفیری داعش کاملا برخلاف دین اسلام است افزود: اسلام دین رافت و مهربانی است و حرکات این گروه ها هیچ سنخیتی با مبانی و آموزه های دینی اسلام ندارد.

وی با تاکید بر حفظ وحدت و انسجام میان مسلمانان و حمایت از مردم بی گناه غزه و عراق در مقابل این جنایات گفت: ملت های مسلمان جهان باید ضمن محکوم کردن این جنایت ها، آشکارا مخالفت خود را با کشتار و نسل کشی مسلمانان در جای جای جهان اعلام کنند.

خطیب جمعه سنندج افزود: دشمنان با تمام توان در صدد ضربه زدن به مسلمانان و ایجاد نفاق و تفرقه میان آنان هستند و هر روز ترفند جدیدی را علیه مسلمانان آغاز می کنند لذا باید مردم مسلمان جهان هوشیار بوده و اجازه ندهند دشمنان به اهداف شوم خود دست یابند.

وی گفت: امروز دشمن به ترفند جدید ترویج اعتیاد در میان جوانان کشور روی آورده است و می خواهد با این بلای خانماسوز غیرت و تعصب سرمایه های کشور را از بین برده و مانع توسعه و پیشرفت کشور شود.

ماموستا خدایی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این هفته سنندج بر استفاده درست و صحیح از منابع طبیعی بویژه مصرف آب تاکید کرد و گفت: مردم باید بدانند با استفاده بی رویه از این منبع خدادادی به خود ضربه خواهند زد.

وی خواستار مدیریت صحیح در استفاده از منابع طبیعی و خدادادی شد و افزود: استفاده درست از منابع طبیعی نیازمند فرهنگ سازی است لذا باید مسوولان و متولیان امر به این مهم در جامعه توجه کنند.

امام جمعه سنندج در پایان به برپایی پایگاه های جمع آوری کمک مردمی برای کردهای شمال عراق اشاره کرد و از مردم خواست همچون گذشته در این کار خیر و خداپسندانه شرکت کنند./538/7348/533
کد N445956

وبگردی