آفتاب

توافقات نظامی آمریکا و ویتنام

توافقات نظامی آمریکا و ویتنام

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به ویتنام سفر کرده و در جریان سفر خود گفت که واشنگتن بر تعهداتش برای ایجاد صلح و ثبات در منطقه پایبند است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری شینهوا، مارتین دمپسی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا که از 13 اوت تا 16 ماه جاری میلادی در ویتنام به سر می‌برد، در جریان دیدارش با انگوین تاندونگ، نخست وزیر ویتنام اعلام کرد که مذاکرات با طرف ویتنامی بسیار مثمر ثمر بوده و بر همکاری و شراکت جامع میان دو کشور تاکید کرد

وی گفت: واشنگتن برای همکاری‌های دفاعی با ویتنام در پنج زمینه به توافق رسیده است و بر تعهداتش در قبال این کشور پایبند است.

دمپسی ادامه داد: آمریکا از نزدیک با ویتنام همکاری می‌کند و به دنبال برقراری صلح و ثبات در منطقه است.

نخست وزیر ویتنام با تاکید بر اقدامات بالقوه برای همکاری میان واشنگتن و هانوی گفت: ویتنام امیدوار است که روابط دو جانبه با آمریکا در زمینه‌های سیاسی، دیپلماسی، اقتصادی، تجاری، سرمایه گذاری، فرهنگی، آموزش و تعلیم، علوم و تکنولوژی و محیط زیست برای مقابله با بحران‌های آب و هوایی مفید باشد. همچنین دو کشور باید در زمینه‌های دفاعی و امنیتی نیز به توافقاتی دست پیدا کنند.

سفر رئیس ستاد مشترک آمریکا به ویتنام به دعوت همتای خود در این کشور آسیایی صورت گرفت. این اولین سفر از سوی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به ویتنام از سال 1971 محسوب می‌شود.

انتهای پیام

کد N445941

وبگردی