آفتاب

تشکیلات خودگردان فلسطین: تخریب مساجد غزه جنایت جنگی است

تشکیلات خودگردان فلسطین: تخریب مساجد غزه جنایت جنگی است

وزارت توریسم و ابنیه تاریخی تشکیلات خودگردان فلسطین، اسرائیل را به تخریب 41 مسجد در غزه متهم کرد و آن را یک جنایت جنگی خواند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نوشته روزنامه اورشلیم پست، این وزارتخانه اعلام کرد، 120 مسجد و عبادتگاه دیگر نیز در جریان پنج هفته تهاجم اسرائیل در غزه تا حدودی تخریب شده است.

وزیر امور گردشگری و ابنیه تاریخی تشکیلات خودگردان فلسطین از سازمان ملل به ویژه نهاد علمی، فرهنگی و هنری آن (یونسکو) و کمیته مرایث فرهنگی سازمان ملل خواست تا اسرائیل را به خاطر هدف قرار دادن انبیه فرهنگی، مذهبی و میراث طبیعی محکوم کرده و آن را جنایت جنگی و نقض حقوق بشر بخواند.

یکی از ابنیه تاریخی که مورد هدف حملات اسرائیل قرار گرفته و تا حدودی تخریب شده بندر "آنته دون" است که نخستین بندر غزه محسوب می‌شود و 3000 سال قدمت دارد.

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی تاکنون در این باره اظهار نظر نکرده اما بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در بیانیه‌ای مدعی بود حماس تسلیحات خود را در مساجد مخفی می‌کرد.

تشکیلات خودگردان فلسطین عنوان داشته تخریب اماکن مذهبی و سایر ابنیه نقض توافق‌های بین‌المللی نظیر کنوانسیون چهارم ژنو و لاهه و پروتکل 1954 در حفاظت از اموال فرهنگی حین رخدادهای مسلحانه است.

وزارت امور گردشگری و ابنیه تاریخی تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین به اعضای یونسکو و دبیرکل این نهاد تاکید کرد تا اقدامات فوری برای توقف تهاجم علیه غیر نظامیان و تخریب اموال و ابنیه تاریخی و فرهنگی در نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی اتخاد کنند چرا که تخریب یا آسیب رساندن به اموال تاریخی و فرهنگی یک فقدان عظیم برای بشریت است.

انتهای پیام

کد N445782

وبگردی