آفتاب

رهبر کره‌شمالی شخصا شلیک یک موشک را راهبری کرد

رهبر کره‌شمالی شخصا شلیک یک موشک را راهبری کرد

رهبر کره شمالی شخصا پرتاب آزمایشی یک موشک تاکتیکی با دقت و قابلیت بالا را راهبری کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از پایگاه خبری شینهوا، خبرگزاری رسمی دولتی کره شمالی اعلام کرد به مناسبت شصت و نهمین سالگرد آزادی کشورش از استعمار ژاپن، کیم جونگ اون پرتاب آزمایشی یک موشک تاکتیکی با دقت و قابلیت بالا را رهبری کرد.

این خبرگزاری افزود، رهبر کره شمالی قبل از پرتاب موشک، از اطلاعات تاکتیکی آن که تحت نظارت خودش ساخته شده بود با خبر شده بود.

خبرگزاری رسمی کره افزود: پرتاب آزمایشی این موشک موفقیت‌آمیز بود و تایید کننده قابلیت مانور راکت‌های تاکتیکی در مسیرهای مختلف است که می‌تواند به خوبی به نیازهای نظامی پاسخ دهد.

کره شمالی اعلام کرده به رزمایش‌های خود به منظور پاسخگویی به مانورهای نظامی مشترک بین کره جنوبی و آمریکا ادامه خواهد داد.

پیش از این وزارت دفاع کره‌جنوبی روز پنجشنبه اعلام کرد، کمی پیش از رسیدن رهبر کاتولیک‌های جهان به سئول در چارچوب نخستین سفرش به آسیا، کره شمالی سه موشک کوتاه برد از ساحل شرقی‌اش پرتاب کرده است.

این پرتاب‌های راکتی پیش از مانورهای نظامی کره‌جنوبی و آمریکا صورت گرفت که قرار است روز دوشنبه آغاز شود.

سئول و واشنگتن می‌گویند، این مانورها در ذات دفاعی هستند اما کره‌شمالی بارها نسبت به این مانور اعتراض کرده و آن را تمرینی برای جنگ خطاب می‌کند.

کره‌شمالی آخرین موشک کوتاه‌برد خود را در اواخر ژوئیه سال جاری میلادی پرتاب کرد اما از آن پس بارها اعلام کرده که این پرتاب‌های راکتی به عنوان اقداماتی مقابله‌ای علیه چنین مانورهایی هستند.

انتهای پیام

کد N445684

وبگردی