آفتاب
ایلنا بخش دوم تخلفات وزارت علوم دولت قبل را منتشر کرد؛

پرده‌برداری از توصیه معاون وزیر برای بورسیه‌های غیرقانونی/ 20 میلیارد بن کارت کجا رفت؟

پرده‌برداری از توصیه معاون وزیر برای بورسیه‌های غیرقانونی/ 20 میلیارد بن کارت کجا رفت؟

ایلنا اسناد متقنی از متخلفان آموزشی و مالی وزارت علوم دولت احمدی نژاد را در اختیار دارد که در روزهای آینده جهت روشنگری از جزئیات پشت پرده استیضاح فرجی دانا منتشر خواهد کرد.

خبرگزاری کار ایران " ایلنا" در ادامه افشای تخلفات وزارت علوم در دولت احمدی‌نژاد به اسناد متقنی دست یافته که براساس آن با توصیه یکی از معاونان وقت وزارت علوم، 700 نفر از افراد عضو برخی تشکل‌های به اصطلاح دانشجویی و سایر کسانی که با این مجموعه‌ها در ارتباط بوده‌اند برای استفاده از مزایای بورسیه معرفی شده‌اند.

پس از مطرح شدن بورسیه‌های غیرقانونی، یکی از نهادهای نظارتی با ورود به موضوع اعطای بورسیه به نورچشمی‌های دولت احمدی‌نژاد از ادامه تحصیل 300 نفر از افرادی که در دستگاه‌های دولتی شاغل بوده‌اند ممانعت به عمل آورده است. این دستگاه نظارتی از وزارت علوم خواسته تا بورس این افراد را متوقف کند چراکه مطابق قانون، کارگزاران دولت به صورت همزمان حق استفاده از بورس تحصیلی و اشتغال در دستگاه دولتی را ندارند.

جدا از تخلفاتی که وزارت علوم دولت قبل در حوزه آموزش و اعطای بورسیه تحصیلی به افراد خاص داشته است، خبرنگار ایلنا به اسنادی دست یافت که حکایت از تخلفات گسترده مالی در برخی از دانشگاه‌ها دارد. تنها طبق یکی از این اسناد، مبلغ 20 میلیارد ریال به یکی از دانشگاه‌های کشور ابلاغ اعتبار صورت گرفته است اما دانشگاه مزبور حق استفاده از این اعتبارات را نداشته و ملزم شده عین اعتبارات دریافتی را به صورت بن کارت در اختیار یکی از افراد مورد نظر مدیران وقت وزارت علوم قرار دهد که اکنون هیچ ردی از این بن کارت‌ها و محل هزینه‌ آنها وجود ندارد.

گفتنی است ایلنا اسناد متقنی از متخلفان آموزشی و مالی وزارت علوم دولت احمدی نژاد را در اختیار دارد که در روزهای آینده جهت روشنگری از جزئیات پشت پرده استیضاح فرجی دانا منتشر خواهد کرد.

کد N445680

وبگردی