آفتاب

تلاش‌ همزمان شورای امنیت و اتحادیه اروپا برای مهار داعش

تلاش‌ همزمان شورای امنیت و اتحادیه اروپا برای مهار داعش

در پی بالا گرفتن ناآرامی‌ها در عراق و قدرت گرفتن داعش در شمال این کشور، اتحادیه اروپا و شورای امنیت همزمان تلاش‌هایی را برای مهار این گروه تروریستی آغاز کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا امروز (جمعه) نشستی را در بروکسل برای بررسی راه‌های کنترل و مقابله با تهدیدهای داعش در عراق و سوریه برگزار خواهند کرد.

بنا به گفته یک مسئول در اتحادیه اروپا، در این نشست تلاش می‌شود تا یک "گروه حامی" برای رویارویی با داعش و حمایت از دولت جدید عراق تشکیل شود که این گروه متشکل از عربستان، ایران، اردن، لبنان، ترکیه، مصر، آمریکا و دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس به همراه اتحادیه اروپا خواهد بود.

بنا بر این گزارش اتحادیه اروپا در این نشست تلاش دارد تا اجماعی بین المللی علیه داعش و فعالیت‌های آن در سوریه و عراق به راه بیندازد تا از طریق آن بتواند با ارسال کمک نظامی به عراق به رویارویی با این گروه تروریستی بپردازد.

شورای امنیت نیز امروز نشستی را برای تصویب قطعنامه و اعمال تحریم علیه حامیان گروه تروریستی داعش و دیگر گروه‌های افراطی در سوریه و عراق برگزار خواهد کرد.

در پیش‌نویس این قطعنامه که با موافقت 15 عضو شورای امنیت همراه است، هرگونه کمک مالی و نظامی به گروه‌های تروریستی افراطی به ویژه داعش محکوم شده و برای عاملان آن مجازات‌هایی در نظر گرفته شده است.

در این پیش‌نویس همچنین گسترش گروه‌های افراطی از جمله جبهه النصره و "دولت اسلامی" (داعش) و تسلط آنها بر قسمت‌هایی از سوریه و عراق مایه نگرانی خوانده شده و تاکید شده است که این دو گروه با ترویج افکار افراطی امنیت و ثبات جهانی را به خطر می‌اندازند.

شش تن از رهبران این دو گروه نیز در لیست تحریم‌های شورای امنیت قرار دارند که قرار است امروز به تصویب برسد.

انتهای پیام

کد N445576

وبگردی