آفتاب
عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها در گفت‌وگو با ایلنا:

مجلس تحت تأثیر اقلیت غوغاسالار پایداری قرار نگیرد/ فرجی دانا روز استیضاح واقعیت‌ها را بگوید

مجلس تحت تأثیر اقلیت غوغاسالار پایداری قرار نگیرد/ فرجی دانا روز استیضاح واقعیت‌ها را بگوید

در هیچ کجای قانون اساسی ذکر نشده که تنها کسانی می‌توانند تحصیلات عالیه داشته باشند که طرفدار جناح خاصی در حاکمیت باشند/اگر فرزندان و یا وابستگان این نمایندگان دچار چنین محرومیت‌هایی می شدند،می توانستند آرام و قرار داشته باشند/ جرم فرجی دانا، اصرار بر افشای تخلفات و فسادهای فرهنگی است.

عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها تاکید کرد: مجلس باید نشان دهد تحت تأثیر اقلیت غوغاسالار پایداری قرار نمی‌گیرد به نظر من در صورت حمایت قاطع رئیس جمهور و دفاع بدون ملاحظه وزیر و بیان واقعیت‌ها، مجلس از این آزمون مهم سربلند بیرون آمده و به این استیضاح صد در صد سیاسی و غیر مرتبط با اهداف نظام آموزش عالی رأی نخواهد داد.

محمود صارمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به مساله استیضاح وزیر علوم یادآور شد: علیرغم تلاش های زیادی که وزیر علوم و همکاران وی در زمینه بررسی انتظارات نمایندگان معترض به عملکرد وزارت علوم و پاسخگویی به مواردی که احیانا مبتنی بر قانون بوده و در چارچوب اختیارات مجلس می‌باشد،داشتند؛ نمایندگان وابسته به جریان خاص قانع نشده و فشار برای اعلام وصول استیضاح را مضاعف نمودند.

وی افزود: در این میان اقدامات برخی از عقلای مجلس و به خصوص رئیس مجلس در جهت حل دغدغه‌های نمایندگان طرفدار استیضاح از طریق رایزنی و افزایش تعامل نیز به جایی نرسید و بالاخره استیضاح اعلام وصول گردید.

عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: بررسی مطالبات و خواسته‌های نمایندگان دلواپس در یک ماه اخیر بیانگر آن است که این استیضاح بیش از آن که راجع به برنامه‌ها و عملکرد وزارتخانه باشد، سیاسی است و با هدف ممانعت از برملا شدن تخلفات و قانون‌شکنی‌های متعدد حاکمان بر وزارت علوم در هشت سال فعالیت در فضای امنیتی دارد.

وی ادامه داد: با کمال تعجب ملاحظه شد که مثلا به جای حمایت از ورود این وزارتخانه به بحث بورسیه‌های غیرقانونی دکترا در دولت‌های نهم و دهم،شمشیر مبارزه با وزیر را از نیام بیرون کشیده و بی‌محابا وی را آماج حملات خود قرار داده‌اند. افکار عمومی جامعه و به خصوص دانشگاهیان این استیضاح را مرتبط با وظایف وزیر علوم برداشت نکرده و جرم فرجی دانا را صرفا به دلیل اصرار بر افشای تخلفات و فسادهای فرهنگی تحلیل می‌کنند.

صارمی یادآور شد: سیاسی بودن این اقدام بهت برانگیز آنقدر واضح است که حتی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس که خود در زمان رأی اعتماد در مخالفت با فرجی‌دانا نطق کرده بود، طرح استیضاح وی را سیاسی و جناحی خواند.

وی تاکید کرد: این قبیل نمایندگان که رسالت خود را در مخالفت با رأی مردم به روحانی تعریف نموده‌اند به دنبال حفظ فضای امنیتی حاکم بر دانشگاه‌ها هستند تا مردم و به خصوص دانشگاهیان را ناامید نموده و اثبات کنند که هیچ مساله‌ای تغییر نکرده و شرایط همان است که بود. اینان هراس دارند که فعالیت‌های سیاسی دانشجویان در دانشگاه‌ها به روال طبیعی و معمول قبل از تشکیل دولت نهم و دهم بازگردد چون مطمئن هستند که دانشگاه پذیرای آنان نبوده و جایگاهی در محیط دانشگاه ندارند.

صارمی با اشاره به اینکه عملکرد یکسال گذشته فرجی‌دانا و همکاران وی علیرغم کارشکنی‌ها و مخالفت‌های بی‌سابقه با برنامه‌ها و اقدامات مثبت وزارتخانه در مجموع قابل قبول بوده و مورد حمایت قاطبه دانشگاهیان است، تصریح کرد: البته تغییرات صورت گرفته در سطح حداقل انتظارات جامعه دانشگاهی بوده و به هیچ وجه منطبق با سطح انتظارات دانشگاه نیست. علت هم کاملا واضح است.اگر مخالفان برای رأی مردم ایران در انتخابات سال 92 احترام قائل بوده و دست وزیر را به هر ترفند نمی‌بستند و قدری از فشارهای ناجوانمردانه و خلاف منطق خود می‌کاستند،در آن صورت اینک شاهد موفقیت‌های بیشتری بودیم.

عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: اگر وزیر علوم قاطعیت بیشتری به خرج داده و ارتباط و تعامل پیوسته‌ای با نمایندگان مخالف با اقدامات افراطیون مجلس برقرار نماید، بدون شک نتیجه ای به جز انزوای هر چه بیشتر افراطیون مجلس به دنبال نخواهد داشت.

وی عنوان کرد: اگر وی فرایند شایسته سالاری را با قاطعیت ادامه داده و از غوغاسالاری‌ها هراسی به دل راه ندهند، دانشگاه با شتاب بیشتری در جهت توسعه علمی پایدار حرکت خواهد نمود. تلاش برای رفع ممنوعیت تحصیل دانشجویان ستاره‌دار یکی از اقدامات خداپسندانه و قانونی فرجی‌دانا بوده است. سوال من از این افراد این است که در کجای دنیا سابقه دارد که دانشجویان را به دلیل نقد به خط و مشی دولت از تحصیل محروم کنند.

صارمی ادامه داد: این جوانان فرزندان ملت هستند و حق دارند که در دانشگاه تحصیل کنند. آیا اگر فرزندان و یا وابستگان این نمایندگان دچار چنین محرومیت‌هایی می شدند،می توانستند آرام و قرار داشته باشند. در هیچ کجای قانون اساسی ذکر نشده که تنها کسانی می‌توانند تحصیلات عالیه داشته باشند که طرفدار جناح خاصی در حاکمیت باشند و یا خط سیاسی محافل اقتدارگرا را دنبال کنند.

وی با تاکید بر اینکه ما اطمینان داریم که این استیضاح رای نخواهد آورد زیرا اکثریت نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اقلیت انحصارطلب همراهی نخواهند کرد، گفت: من مصرانه از فرجی‌دانا می‌خواهم که در جلسه استیضاح واقعیت‌ها را با مردم در میان بگذارد. وی مطمئن باشد که در صورت پیگیری برای تحقق برنامه‌های وزارت علوم که بر اساس آن برنامه‌ها از مجلس رأی اعتماد گرفته است، از حمایت‌های اکثریت قریب به اتفاق دانشگاهیان برخوردار خواهد شد.

عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها افزود: مجلس باید نشان دهد تحت تأثیر اقلیت غوغاسالار پایداری قرار نمی‌گیرد به نظر من در صورت حمایت قاطع رئیس جمهور و دفاع بدون ملاحظه وزیر و بیان واقعیت‌ها، مجلس از این آزمون مهم سربلند بیرون آمده و به این استیضاح صد در صد سیاسی و غیر مرتبط با اهداف نظام آموزش عالی رأی نخواهد داد.

کد N445471

وبگردی