آفتاب

سازمان بهداشت جهانی: مبارزه با ابولا تدابیر ویژه ای نیاز دارد

سازمان بهداشت جهانی: مبارزه با ابولا تدابیر ویژه ای نیاز دارد

تهران- ایرنا- سازمان بهداشت جهانی با اشاره به شیوع بیماری ابولا در غرب آفریقا اعلام کرد، برای مهار این بیماری ، به تدابیر ویژه ای نیاز است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از ˈفری تاونˈ پایتخت سیرالئون، سازمان بهداشت جهانی با صدور بیانیه ای اعلام کرد: برای چگونگی مقابله با بیماری ابولا در حال هماهنگی با کشورها هستیم .

چهار دهه از کشف بیماری ابولا می گذرد .

این بیانیه می افزاید: ˈکارکنان سازمان بهداشت جهانی در مناطق درگیر بیماری ابولا شاهد روندی بوده اند که نشان می دهد گزارش مبتلایان و قربانیان این بیماری، به درستی و دقت انجام نمی گیرد و شیوع آن را بی اهمیت انگاشته اندˈ.

سازمان یادشده اضافه می کند: انتظار می رود شیوع این بیماری تا مدتی دیگر ادامه داشته باشد که طرح عملیاتی سازمان بهداشت جهانی تا چند ماه دیگر اجرا خواهد شد.

موسسه اعتبارسنجی ˈمودیˈ نیز اعلام کرد: گسترش جدی این بیماری در لاگوس پایتخت نیجریه که شیوع آن جان چهارمین قربانی را گرفت می تواند بر صنعت نفت و گاز نیجریه تاثیر منفی گذارد.

در حالیکه آمار رسمی سازمان بهداشت جهانی نشان می دهد که تلفات بیماری ابولا به یکهزار و 69 نفر رسیده است، آمریکا دستور خروج خانواده های کارکنان دیپلماتیک خود را از سیرالئون داد .

سیرالئون ، یکی از سه کشوری که این بیماری افراد بسیاری از اتباع آن را مبتلا کرده است.

جدیدترین موج انتشار این بیماری در ماه مارس سال جاری میلادی (اسفند 1392) از گینه آغاز شد و سپس به سه کشور لیبریا، سیرالئون و اخیرا نیجریه نیز سرایت کرد.

سازمان بهداشت جهانی هفته گذشته اپیدمی ابولا در غرب آفریقا را وضعیت فوق العاده نامید. بسیاری از کشورها نیز پروازهای مسافری را از مبدا و به مقصد کشورهای درگیر با این بیماری ممنوع کرده اند و در مبادی ورودی خود تدابیر شدید غربالگری را اجرا می کنند.

سازمان بهداشت جهانی هفته گذشته استفاده از واکسن و داروهای تایید نشده برای درمان این بیماری مرگبار را به لحاظ اخلاقی قابل قبول اعلام کرد.

گفته می شود داروی موسوم به ˈزی مپˈ (ZMapp) محصول شرکت آمریکایی ˈمپ بیوفارماسوتیکالˈ در درمان 2 تن از کارکنان بخش بهداشت و درمان این کشور که در لیبریا به ویروس ابولا مبتلا شده بودند، استفاده شده و تا حدی تاثیرگذار بوده است.

اروپام**9157**1485**1586
کد N445411

وبگردی