آفتاب

وزارت دفاع آمریکا بدون اطلاع اوباما به اسرائیل سلاح داده است

وزارت دفاع آمریکا بدون اطلاع اوباما به اسرائیل سلاح داده است

با وجود تلاش آمریکا برای توقف جنگ در غزه، رسانه‌های این کشور فاش کردند که پنتاگون در طول جنگ بدون اطلاع اوباما به اسرائیل سلاح داده تا در حمله علیه غزه از آن استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال، در گزارشی فاش کرد که وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) با وجود عدم موافقت کاخ سفید و وزارت خارجه این کشور، ارتش رژیم صهیونیستی را به سلاح‌های مختلف تجهیز کرده است.

بنا به گزارش وال استریت ژورنال، رئیس جمهوری آمریکا در جنگ اخیر غزه تلاش داشته با فشار به تل آویو مسئولان اسرائیل را بر آن بدارد تا در حمله به غزه خویشتن‌دار باشند و محتاطانه تر عمل کنند و در همین راستا برنامه‌های نظارتی بیشتری را در زمینه اعطای سلاح به اسرائیل وضع کرده بود اما پنتاگون با دور زدن این محدودیت‌ها به ارسال سلاح برای اسرائیل اقدام کرده است.

وال استریت ژورنال نوشت: پنتاگون با ارسال سلاح برای اسرائیل در طول جنگ غزه نشان داد که کاخ سفید و اداره حاکم آمریکا تاثیر چندانی بر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل ندارد و حامیان تل‌آویو در آمریکا در پاره‌ای از مواقع بدون اجازه رهبران خود دست به برخی حمایت‌ها از اسرائیل می‌زنند.

در واکنش به این گزارش ماری هارف، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد‌ که دولت واشنگتن نظارت‌های خود بر ارسال سلاح برای اسرائیل را افزایش داده اما در عین حال مدعی شد که چیز غیرعادی رخ نداده است.

وی گفت: با توجه به بحران غزه طبیعی است که آمریکا اقدامات احتیاطی بیشتری را برای نظارت بر کمک‌های نظامی به اسرائیل در پیش بگیرد اما واشنگتن در هر حال متعهد به تامین امنیت اسرائیل است.

وال استریت ژورنال نوشت: در جنگ غزه آمریکایی‌ها عملا به نظاره این جنگ نشسته بودند و کار خاصی انجام ندادند.

به نوشته این روزنامه روز چهارشنبه نیز گفتگوی تلفنی داغی میان اوباما و نتانیاهو انجام شد که در آن نتانیاهو از اوباما خواهان تضمین‌هایی برای برقراری آتش بس طولانی مدت با حماس شد.

اسرائیل و فلسطین روز پنج شنبه توافق کردند که آتش بس میان دو طرف برای پنج روز دیگر ادامه یابد تا مذاکرات سیاسی به نتیجه دلخواه برسد.

انتهای پیام

کد N445263

وبگردی