آفتاب

استقبال موشکی کره شمالی از ورود پاپ به سئول

استقبال موشکی کره شمالی از ورود پاپ به سئول

تهران-ایرنا- کره شمالی روز گذشته و پیش از ورود رهبر مسیحیان کاتولیک جهان به پایتخت همسایه جنوبی خود، سه موشک کوتاه برد را به سوی دریا پرتاب کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مقام های کره جنوبی با اعلام این خبر افزودند که این موشک ها از سه پایگاه مختلف در کره شمالی شلیک شد و پس از پیمودن مسافتی 220 کیلومتری به سمت شرق، در دریای ژاپن سقوط کرد.

به طور متعارف و در وضعیت غیرجنگی، پرتاب موشک با هماهنگی قبلی و اعلام منطقه حائل پروازی و دریانوردی انجام می شود، اما «اوم هوشیک» سخنگوی ارتش کره جنوبی گفت که پیونگ یانگ پیش از پرتاب موشک ها هیچ هشداری در این باره نداد.

سئول با در نظر گرفتن احتمال های بعدی درباره پرتاب های موشکی بیشتر، نیروهایش را به حالت آماده باش درآورده است.

با این حال، «یونهاپ»، خبرگزاری رسمی کره جنوبی، به نقل از مقام های نظامی اعلام کرد که احتمالا پرتاب موشک های «کی.ان. 09 » تلاشی برای آزمایش برد این موشک ها به نسبت گذشته بوده است. موشک هایی که پیشتر 160 کیلومتر برد داشتند.

این اقدام از سوی پیونگ یانگ همزمان با ورود پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان به سئول پایتخت کره جنوبی در سفری پنج روزه صورت گرفت.

برخی منابع غربی اعلام کرده اند که انتظار می رود پاپ در سفر خود، در مورد کره شمالی و صلح و اتحاد شبه جزیره نیز پیامی داشته باشد.

دیدار پاپ فرانسیس از کره جنوبی، همزمان با اختلافات عمیق سیاسی و اجتماعی در آن کشور در پی غرق شدن یک کشتی در بهار گذشته انجام می شود؛ حادثه ای که منجر به مرگ صدها دانش آموز کره ای شد.

گفته می شود گروهی از مقام های عالی رتبه سیاسی کره شمالی کاتولیک هستند.

شبس**9241**1551
کد N445188

وبگردی