آفتاب

تاکید کامرون و مرکل برهمکاری جامعه بین الملل برای مقابله با تهدیدات داعش

تاکید کامرون و مرکل برهمکاری جامعه بین الملل برای مقابله با تهدیدات داعش

لندن – ایرنا- دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس و انگلا مرکل صدراعظم آلمان روز پنجشنبه در گفت وگوی تلفنی ، بر همکاری جامعه بین الملل برای مقابله با تهدیدات گروه تروریستی داعش تاکید کردند.

به گزارش ایرنا، سخنگوی نخست وزیر انگلیس شامگاه پنجشنبه گفت: کامرون و مرکل در این تماس تلفنی، ضرورت هماهنگی تلاش ها در ارتباط با کمک های بشردوستانه خصوصا در اردوگاههای آوارگان عراقی در دهوک و دیگر نقاط شمال عراق را مورد تاکید قرار دادند.

وی افزود: رهبران انگلیس و آلمان همچنین ضرورت همکاری گسترده جامعه بین الملل برای برطرف کردن تهدیدات گروه داعش نه فقط در عراق بلکه در سراسر منطقه را خاطرنشان ساختند.

این سخنگو با بیان اینکه بحران اوکراین از دیگر مباحث مورد گفت وگوی کامرون و مرکل بود، گفت: آنها با اشاره به حرکت گروه امدادی روسیه برای عبور از مرز اوکراین ، تصریح داشتند که نمی توان با استفاده از این بهانه سبب بی ثباتی بیشتر در شرق این کشور شد.

وی افزود: نخست وزیر انگلیس و صدراعظم آلمان ضمن تاکید بر برقراری آتش بس درغزه گفتند که این راهی برای شروع مذاکرات صلح میان دو طرف است و اسراییلی ها و فلسطینی ها را قادر می سازد بتوانند با امنیت و صلح در کنار یکدیگر زندگی کنند.

اروپام **5 ** 1552 ** 1551
کد N445186

وبگردی