آفتاب

نخست وزیر انگلیس نسبت به آتش بس پایدار در غزه ابراز امیدواری کرد

نخست وزیر انگلیس نسبت به آتش بس پایدار در غزه ابراز امیدواری کرد

لندن – ایرنا- دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس شامگاه پنجشنبه در گفت وگوی تلفنی با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، ابراز امیدواری کرد که مذاکرات قاهره منجر به برقراری آتش بسی پایدار درغزه شود.

به گزارش ایرنا، سخنگوی نخست وزیرانگلیس گفت:کامرون و نتانیاهو دراین تماس تلفنی درباره آخرین وضعیت آتش بس در غزه و نیز چشم اندازهای حل و فصل درگیری ها میان اسراییل و فلسطینی ها صحبت کردند.

وی گفت: کامرون در این گفت وگو ضمن ابراز حمایت مجدد از اسراییل برای دفاع از خودش، گفت : توافق صلح تنها راهی است که فلسطینی ها و اسراییلی ها می توانند بدور از ترس در کنار یکدیگر زندگی کنند.

سخنگوی نخست وزیر انگلیس اضافه کرد: کامرون همچنین عصر روز پنجشنبه در تماس تلفنی با شیخ «محمد بن زاید آل نهیان» ولیعهد ابوظبی درباره وضعیت غزه و نیز عراق گفت وگو کرد .

وی گفت: کامرون و شیخ محمد بن زاید آل نهیان ، درخصوص غزه، بر ضرورت یک توافق آتش بس که منجر به قرارداد صلح شود و نیز پایان دادن به خونریزی های از سوی دو طرف توافق داشتند.

این سخنگوی افزود: آنها همچنین بر لزوم انتقال آرام قدرت در بغداد و تشکیل هر چه سریعتر دولتی متحد، تحت نخست وزیری العبادی تصریح کردند.

سخنگوی نخست وزیر انگلیس اضافه کرد: آنها در همین راستا بر اهمیت تشکیل دولتی فراگیر درعراق که قادراست تمامی عراقی ها را علیه گروه داعش متحد ساخته و اعتماد و حمایت جامعه بین الملل را بدست آورد، تاکید داشتند.

وی گفت: نخست وزیر انگلیس و ولیعهد ابوظبی همچنین دراین تماس تلفنی خواستار تلاش جامعه بین الملل برای پایان داد به درد ورنج آوارگان شمال عراق شدند .

اروپام ** 5** 1552/1547
کد N445183

وبگردی