آفتاب

اوباما: حملات هوایی آمریکا در عراق علیه داعش ادامه می یابد

اوباما: حملات هوایی آمریکا در عراق علیه داعش ادامه می یابد

تهران - ایرنا -باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا با بیان اینکه حملات هوایی کشورش علیه داعش در عراق منجر به شکسته شدن محاصره کوههای سنجار شده است، وعده داد که این حملات ادامه خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از ˈمارتاز وینیاردˈ آمریکا ، اوباما روز پنجشنبه با اعلام این مطلب گفت که با وجود تداوم حملات، نیروهای تجسس و شناسایی آمریکا که به منطقه اعزام شده بودند، از عراق خارج خواهند شد.

بنا به گزارشها، هزاران نفر از مردم عراق عمدتا از اقلیت های مذهبی از هراس جنایت های داعش در روزهای اخیر به کوههای سنجار پناه برده اند.

اوباما تاکید کرد: چنانچه نیروهای داعش اقدام به تهدید پرسنل و تجهیزات آمریکا در منطقه از جمله در شهر اربیل کنند، حملات هوایی آمریکا علیه آنان ادامه خواهد یافت.

اوباما که برای گذراندن تعطیلات به ˈمارتاز وینیاردˈ در ایالت ماساچوست رفته است ، افزود: مساله مهم این است که اوضاع در کوههای سنجار تا حد زیادی بهبود یافته و مردم آمریکا باید به تلاش های ما و مهارت و کار حرفه ای ارتش ما که محاصره کوههای سنجار توسط داعش را شکستند، افتخار کنند.

اوباما خاطرنشان کرد: ما به نجات جان انسان های زیادی کمک کردیم و به همین دلیل، انتظار نداریم که نیاز به عملیات بیشتری برای خارج کردن مردم از این کوهها وجود داشته باشد. علاوه بر آن، بعید است که نیازی برای انداختن مواد غذایی از فراز کوهها وجود داشته باشد.

رئیس جمهوری آمریکا گفت که آمریکا با این وجود در کنار افزایش کمک نظامی به ارتش عراق و نیروهای کرد ، همچنان حملات هوایی خود را در منطقه انجام خواهد داد.

رسانام**1078**1551
کد N445108

وبگردی