آفتاب

حرکت موج تظاهرات ضددولتی پاکستان از لاهور به سمت پایتخت

حرکت موج تظاهرات ضددولتی پاکستان از لاهور به سمت پایتخت

اسلام آباد – ایرنا – موج تظاهرات ضددولتی هوادران دو حزب مخالف «تحریک انصاف» و «جنبش مردم» (عوامی تحریک) که عصر پنحشنبه همزمان با سالروز استقلال پاکستان در لاهور برگزار شد، اکنون حرکت به سمت پایتخت را آغاز کرده است.

رادیو دولتی پاکستان با اعلام این خبر افزود: عمران خان و طاهر القادری رهبران این دو حزب مخالف اعلام کرده اند که تظاهرات آرام و بدور از خشونت در اسلام آباد برگزار خواهند کرد.

با توجه مسافت حدود 300 کیلومتری لاهور تا اسلام آباد، به نظر نمی رسد که تظاهرکنندگان بتوانند زودتر از عصر فردا (جمعه) خود را به پایتخت برسانند.

گزارش برخی رسانه های محلی حاکی است که دولت اجازه برگزاری تظاهرات را به حزب تحریک انصاف صادر کرده و منطقه ای از شهر اسلام آباد (آبپارا) را نیز برای تجمع و تظاهرات عمران خان مشخص کرده است.

اما منابع خبری رسمی پاکستان هنوز چنین خبری را تایید نکرده اند و برای هرگونه اظهار نظر دقیق در این باره، منتظر نشست خبری وزیر کشور شده اند که قرار است تا دقایقی دیگر (ساعت 20 به وقت محلی) آغاز شود.

چودری نثار علی خان قرار است در این نشست مطبوعاتی تازه ترین مواضع دولت درباره تظاهرات ضددولتی در اسلام آباد را اعلام کند.

عمران خان که مدعی تقلب گسترده در انتخابات سال 2013 بوده و مدعی است که نواز شریف با تقلب در انتخابات، کرسی نخست وزیر را تصاحب کرده است، تا این لحظه از موضع ضددولتی خود عقب نشینی نکرده و با وجود دعوت نواز شریف از او برای مذاکره، اعلام کرده است که تنها درصورت استعفای نواز شریف، دست از تظاهرات ضددولتی خواهد کشید.

آساق*1*1723**1577
کد N444999

وبگردی