آفتاب

قابلیت‌های سرمایه‌گذاری در کردستان از زبان نماینده سنندج

قابلیت‌های سرمایه‌گذاری در کردستان از زبان نماینده سنندج

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی مقوله گردشگری استان کردستان را دارای قابلیت‌های لازم برای سرمایه گذاری عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کردستان، سیداحسن علوی در نشست تخصصی فرصت‌های سرمایه‌گذاری پروژه‌های شهرداری سنندج اظهار کرد: کردستان ظرفیت، پتاسیل و قابلیت های لازم برای توسعه را داراست.

وی با اشاره به این‌که «مسئولان باید بیشتر از این برای این استان دلسوزی کنند»، افزود: باید در مسئله سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و بانک‌ها تلاش‌های بیشتری در استان صورت گیرد.

وی با بیان این‌که «کلمه محروم زیبنده استان کردستان نیست»، اظهار کرد: به این استان نباید گفت محروم، زیرا در بسیاری از زمینه‌ها از جمله در امنیت، جزو بهنرین استان‌های کشور هستیم.

نماینده مردم سنندج هم‌چنین با بیان این‌که «از اقلیم کردستان عراق برای سرمایه‌گذاری در استان به کردستان سفر می کنند» اعلام کرد: بحث گردشگری استان قابلیت سرمایه‌گذاری را دارد.یکی از مهمترین ظرفیت‌های استان بحث گردشگری است، 25 درصد درآمد ناخالص ملی کشور ایران از گردشگری تامین می‌شود.

وی به مشکلات استان نیز اشاره و تصریح کرد: شرکت‌های دانش بنیان در کردستان درگیر مشکلات مالی هستند. گردش مالی بانک‌ها در استان کردستان، هفت دهم درصد است،متاسفانه فرهنگ سرمایه‌گذاری در کردستان وجود ندارد.

وی همچنین ترافیک شهر سنندج را به مثال گره‌ای دانست که باز نمی‌شود و در ادامه افزود: برای ساخت پارکینگ طبقاتی نیز در سنندج مشکل وجود دارد.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس با بیان این‌که «برای احداث شهرک توریستی در شهر سنندج مطالعات خوبی صورت گرفته است»، خاطرنشان کرد: باید بانک شهر در سنندج فعال شود و در مورد رسالت این بانک نیز در شهر فرهنگ‌سازی‌های لازم صورت گیرد.

انتهای پیام

کد N444943

وبگردی