آفتاب

گلایه نماینده مردم زرند درباره جریمه‌های محیط زیست

گلایه نماینده مردم زرند درباره جریمه‌های محیط زیست

نماینده مردم شهرستان‌های زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی گفت: در زمینه جریمه‌های محیط زیست و منابع طبیعی گلایه زیادی داریم و احساس می‌شود دستگاه‌ها به دلیل کمبود مالی دنبال بهانه بوده و شرکت‌های معدنی را جریمه می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کویر، حسین امیری در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در کرمان اظهار کرد: شرکت ذغالسنگ در حال حاضر سرگردان و بدون برنامه است و بعد از این‌که شرکت، زیرمجموعه صندوق بازنشستگی رفته، هر دو مجموعه دچار مشکل شده‌اند. معادن ذغالسنگ استان در حال تعطیل شدن هستند و هر لحظه ممکن است کارگران بیکار شوند.

وی تصریح کرد: احساس ورشکستگی و ناامنی در مدیران و کارگران معادن ذغالسنگ به وجود آمده و تعادل بخشی بین صنعت ومعدن وجود ندارد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: کک‌سازی‌های ما ذغال را از خارج از کشور وارد می‌کنند در حالی که باید تعادل بین بخش کک و ذغال وجود داشته باشد.

وی افزود: با توجه به ظرفیت‌های استان کرمان و نیاز به رشته‌های تحصیلی مرتبط، درخواست کرده‌ایم که فنی حرفه‌ای رشته‌های مورد نیاز صنایع و معادن را ارائه و نیروهای بومی را برای استفاده توانمند کند.

امیری تصریح کرد: از جریمه‌های محیط زیست و منابع طبیعی گلایه زیادی داریم و احساس می‌شود دستگاه‌ها به دلیل کمبود مالی دنبال بهانه بوده و شرکت های معدنی را جریمه می‌کنند.

وی گفت: در بیمه حوادث عمده شرکت‌ها کارگران را بیمه نمی‌کنند یا بیمه به تعهد عمل نمی‌کند و تامین اجتماعی هم ضریب سختی کار را اعمال نمی‌کند. در بحث محیط کسب و کار نیز در کشور و استان مشکل داریم و باید این وضعیت اصلاح شود.

انتهای پیام

کد N444936

وبگردی