آفتاب

پوتین: با کشورهای تحریم کننده همکاری نمی کنیم

پوتین: با کشورهای تحریم کننده همکاری نمی کنیم

مسکو- ایرنا- ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه با تاکید بر موضع این کشور مبنی بر مقابله با تحریم های غرب گفت: با کشورهای آماده همکاری با روسیه مشارکت خواهیم کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری روسیه، پوتین روز پنجشنبه در دیدار با سران جناح های دومای روسیه در منطقه یالتای کریمه گفت: دولت روسیه تصمیم به توقف واردات محصولات غذایی و کشاورزی از کشورهایی گرفت که علیه روسیه تحریم های غیرقانونی اعمال کرده اند.

وی افزود: این صرفا تدابیر متقابل برای پاسخ به تحریم های آنها نیست، بلکه در وهله اول تدابیر برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی است.

رییس جمهوری روسیه خاطرنشان کرد: روسیه درهای بازارهای خود را به روی تولید کنندگان آن دسته از کشورهایی می گشاید که خواهان همکاری و مشارکت با روسیه هستند.

دولت روسیه هفته گذشته واردات محصولات کشاورزی و مواد غذایی از آمریکا، کانادا، استرالیا و کشورهای عضو اتحادیه اروپا را که روسیه را تحریم کرده اند متوقف کرد.

رییس جمهوری روسیه در مورد سیاست خارجی کشورش گفت: سیاست خارجی روسیه باید صلح آمیز باشد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: باید توجه دولتمردان روسیه به پیشرفت کشور باشد و در همین حال از قطع رابطه با کشورهای دیگر خودداری کرد.

پوتین گفت: باید با آرامش و به شایستگی و با کارایی به سازندگی کشور خود بپردازیم و آن را از کشورهای دیگر جدا و روابط با شرکا را قطع نکنیم.

وی اضافه کرد: در عین حال نباید به کشورهای دیگر اجازه دهیم بطور خودسرانه با ما رفتار کنند.

اروپام*5*391*518** 1337
کد N444910

وبگردی