آفتاب

تاکید اعرافی بر حفاظت از محیط زیست در قم

تاکید اعرافی بر حفاظت از محیط زیست در قم

رییس جامعه المصطفی العالمیه گفت: مساله محیط زیست امروز باید در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد تا آینده‌ای سالم و خوشایند داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه قم، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی روز پنجشنبه دردیدار مدیرکل محیط زیست قم، افزود: شهر مقدس قم با توجه به جایگاه علمی و معنوی باید هرچه بیشتر در عرصه حفاظت از محیط زیست مورد توجه قرار گیرد و در این راستا می‌توان کارگروه ویژه‌ای در استانداری قم با حضور دستگاه‌ها و نهادهای مسوول تشکیل داد.

وی تصریح کرد: امروز حفظ و حراست از محیط زیست به عنوان یکی از مسائل بسیار مهم در کشور مورد توجه مردم و مسوولان قرار گرفته است. بحمدالله مجموعه مدیران و مسوولان اجرایی برای حل چالش‌ها و مشکلات پیش رو در این حوزه، عزم خود را جزم کرده‌اند.

وی افزود: اداره کل حفاظت محیط زیست استان باید نقشه راه و برنامه‌های بلندمدت خود را با مشارکت نهادهای علمی دانشگاهی و حوزوی به ویژه حوزه علمیه قم و جامعه المصطفی العالمیه و استانداری تدوین نماید.

رییس جامعه المصطفی همچنین پیشنهاد تشکیل NGOهای بین‌المللی محیط زیستی در این مجموعه را ارایه کرد و گفت: این اقدام با توجه به جایگاه محیط زیست در آموزه‌های دینی می‌تواند دغدغه اسلام و حوزه‌های علمیه نسبت به چالش‌های زیست محیطی در سطح جهانی را به خوبی به نمایش بگذارد.

وی با بیان این‌که «راه‌اندازی رشته‌های فقه، فلسفه و اخلاق محیط زیست در جامعه المصطفی العالمیه دردستور کار قرار گرفته است»، گفت: تدوین دانشنامه محیط زیست در اسلام اقدام بسیار مهمی است که امیدواریم با همکاری و مشارکت اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم تهیه و تدوین شود.

انتهای پیام

کد N444864

وبگردی