آفتاب

نشست مقدماتی کنگره بین‌المللی «جریان‌های افراطی و تکفیری» در زاهدان برگزار می‌شود

نشست مقدماتی کنگره بین‌المللی «جریان‌های افراطی و تکفیری» در زاهدان برگزار می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: نشست مقدماتی کنگره بین‌المللی جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام 26 مردادماه در زاهدان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان و بلوچستان، حجت‌الاسلام عیسی بزمانی در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: متاسفانه امروز آمارهایی که از کشته شدن مسلمانان در دنیای اسلام اعلام می‌شود و آتشی که این گروه در کشورهای اسلامی روشن کرده است به دلیل حضور همین جریانات تکفیری است که در سوریه، یمن، مصر، بحرین، عراق و پاکستان حضور فعالی دارند.

وی ادامه داد: باید به مردم دنیا فهماند مسلمانان با این جریان مخالف هستند و حساب گروه‌های تکفیری با علمای اسلام و مسلمین جداست.

وی خاطرنشان کرد: نشست‌های مقدماتی کنگره بین‌المللی جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام در 5 استان کشور برگزار می‌شود که نخستین نشست در سیستان و بلوچستان برگزار خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان در این رابطه افزود: نشست‌های مقدماتی کنگره بین‌المللی جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام در زاهدان با حضور دبیر کنگره بین‌المللی جریان‌های تکفیری و افراطی و جمعی از علما و بزرگان استان در سالن سازمان تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: گروهک‌های تکفیری که مورد حمایت خارجی نیز هستند خطری برای منطقه، عتبات مقدس، حرم ائمه بزرگوار و اصحاب معصومین(ع) هستند. اهل تسنن و تشیع باید در برابر این تروریست ها قیام کنند.

وی گفت: اعضای گروهک داعش ازهیچ جنایتی کوتاهی نمی‌کنند و افسران حزب بعث صدام عضو این گروهک هستند.

انتهای پیام

کد N444853

وبگردی