آفتاب

پاپ فرانسیس: مذاکره باعث برقراری صلح در شبه‌جزیره کره‌ می‌شود

پاپ فرانسیس: مذاکره باعث برقراری صلح در شبه‌جزیره کره‌ می‌شود

رهبر کاتولیک‌های جهان همزمان با سفر به کره‌جنوبی امروز (پنجشنبه) گفت: مذاکره و نه نمایش قدرت، باعث برقراری صلح در شبه جزیره کره که به دو بخش تقسیم شده، می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان در نشستی با پارک گئونگ های، رییس جمهوری کره‌جنوبی، مقامات ارشد و دیپلمات‌های این کشور در سئول خواستار از سرگیری تلاش‌ها برای احیای صلح در شبه‌جزیره کره شد.

وی از هر دو طرف خواست تا از انتقادهای بی‌ثمر و نمایش قدرت اجتناب کنند.

پاپ فرانسیس ضمن تاکید بر مساله فروپاشی دیوارهای بی‌اعتمادی و تنفر، از تلاش‌های صلح‌آمیز برای ثبات در شبه‌جزیره کره تشکر کرد.

پاپ فرانسیس گفت: دیپلماسی بر مبنای اعتقاد راسخ و جدی استوار است و صلح نیازمند بخشش، همکاری و احترام دوجانبه است. دیپلماسی باید حمایت شده و شنیدن و گفت‌وگوی دوجانبه جایگزین اتهامات متقابل، انتقادهای بی‌ثمر و نمایش قدرت شود.

پاپ فرانسیس در جریان سخنرانی‌اش تنها به کره یا شبه‌جزیره کره اشاره کرد و از گفتن کلمه کره شمالی یا کره‌جنوبی اجتناب کرد.

چند دقیقه پیش از فرود هواپیمای پاپ فرانسیس در فرودگاه سئول، کره‌شمالی سه راکت کوتاه برد به دریای شرقی پرتاب کرد.

یکی از سخنگوهای وزارت خارجه کره‌جنوبی گفت: در روز رسیدن پاپ فرانسیس که برای دعای خیر برای تمامی مردم شبه‌جزیره کره چه در شمال و چه در جنوب به سئول آمده، پرتاب چنین موشک‌هایی کاملا ناشایست است.

پارک گئون های پیش از سخنرانی پاپ فرانسیس گفت: سفر رهبر کاتولیک‌های جهان می‌تواند به ایجاد عصر جدیدی از امید و اتحاد مجدد کمک کند.

وی متعهد شد تا برنامه‌های بشردوستانه با کره‌شمالی را افزایش دهد.

رییس جمهوری کره‌جنوبی تاکید کرد: تا زمانی که پیونگ‌یانگ از برنامه‌های تسلیحات اتمی خود دست برندارد، هیچ برنامه واقعی وجود ندارد.

انتظار می‌رود که پاپ فرانسیس در زمان انجام عشای ربانی ویژه سازش بین دو کره در سئول که قرار است در روز آخر سفرش صورت گیرد، پیام صلحی به پیونگ یانگ ارسال کند.

انتهای پیام

کد N444815

وبگردی