آفتاب

پلیس اروپا نسبت به وقوع حمله تروریستی در اروپا و آمریکا هشدار داد

پلیس اروپا نسبت به وقوع حمله تروریستی در اروپا و آمریکا هشدار داد

مادرید - ایرنا - دفتر مرکزی پلیس اروپا به کشورهای اروپایی و آمریکا نسبت به احتمال وقوع حملات تروریستی در این کشورها هشدار داد.

خبرگزاری اسپانیایی «افه» اعلام کرد که منابع پلیس مبارزه با تروریسم اسپانیا روز پنجشنبه دریافت این پیام هشدارآمیز را از دفتر مرکزی پلیس اروپا در هفته گذشته تایید کردند.

بر اساس این گزارش، دفتر مرکزی پلیس اروپا به نیروهای امنیتی و ارتش کشورهای اروپایی و آمریکا نسبت به احتمال وقوع یک حمله تروریستی در خاک اروپا و یا آمریکا در آینده ای نزدیک هشدار داد.

پلیس اروپا احتمال می دهد که تروریست ها در نظر دارند به صورت انفرادی دست به حمله تروریستی بزند و در این حمله تلاش می کنند به یک مامور پلیس یا ارتش حمله ور شده و سلاح وی را برباید و پس از آن به افرادی که در اطراف خود می بینند، شلیک کنند.

پلیس اروپا اعلام کرد: این هشدار جنبه پیشگیرانه دارد، چون وقوع چنین رویدادی اثبات نشده است. اما پلیس اروپا معتقد است که ممکن است چنین حمله ای رخ دهد و به همین دلیل تصمیم گرفت نیروهای پلیس و ارتش را در اروپا و آمریکا مطلع سازد.

پلیس اروپا در هشدار خود به اسپانیا و مخصوصا به نیروهای ارتش و پلیس ایالت باسک واقع در شمال کشور تاکید کرد: احتمال می دهند حملات تروریست ها پیش و یا در طول برگزاری مسابقات بسکتبال قهرمانی جهانی صورت گیرد.

هفدهمین دوره مسابقات بسکتبال قهرمانی جهان از هشتم تا 26 شهریور ماه با حضور 24 تیم در شش گروه در اسپانیا برگزار خواهد شد. تیم ملی بسکتبال ایران در گروه اول این رقابت ها با تیم های اسپانیا، مصر، صربستان، بزریل و فرانسه هم گروه است.

اروپام *5*491**1545
کد N444652

وبگردی