آفتاب

نشست ویژه وزیران خارجه اتحادیه اروپا در مورد عراق و اوکراین

نشست ویژه وزیران خارجه اتحادیه اروپا در مورد عراق و اوکراین

وزیران خارجه اتحادیه اروپا برای رایزنی در مورد تحولات اخیر عراق و اوکراین نشستی فوری تشکیل می دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، در این نشست که روز جمعه با حضور "کاترین اشتون" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بروکسل برگزار می شود، راه های کمک این اتحادیه به حل بحران های عراق و اوکراین مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

بر این اساس حملات تروریست های داعش به گروه های غیرنظامی در مناطق شمالی عراق، ادامه درگیری های خونین بین ارتش و جدایی طلبان در شرق اوکراین و تنش هایی که پس از اعزام کاروان کمک های انساندوستانه از سوی روسیه بین مسکو و کی یف به وجود آمده از جمله موضوعات مطرح در این نشست خواهد بود.

روز گذشته فرانسه ضمن اعلام آمادگی برای اعزام کمک های نظامی به اقلیم کردستان عراق به منظور مقابله با حملات داعش به کردها، به دولت آمریکا پیوست. همچنین دولت انگلیس با تشکیل نشستی اضطراری راه های ارسال کمک نظامی به شمال عراق را مورد بررسی قرار داد. با این حال انتظار نمی رود شمار زیادی از اعضای 28 گانه اتحادیه اروپا به این کشورها بپیوندند.

روز گذشته 4 فروند هواپیمای ترابری ارتش آمریکا که حامل 130 نظامی آمریکا بودند وارد فرودگاه شهر اربیل شدند. در همین رابطه مشاور امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد نظامیان آمریکایی که به تازگی به عراق اعزام شده‌اند، قرار نیست در نبرد نظامی در این کشور شرکت کنند.

کد N444580

وبگردی