آفتاب

روسیه: وضعیت عراق نشانگر شکست طرح آمریکایی صدور دمکراسی است

روسیه: وضعیت عراق نشانگر شکست طرح آمریکایی صدور دمکراسی است

مسکو - ایرنا - رییس کمیسیون امور بین المللی شورای فدراسیون(مجلس سنا) روسیه اعلام کرد: وضعیت عراق یک بار دیگر شکست طرح آمریکایی صدور دمکراسی به خاورمیانه را به اثبات رساند.

«میخاییل مارگلوف» روز پنجشنبه به خبرگزاری «ریانووستی» گفت: این واقعیت مسلم است که هر کشوری که هدف صدور دمکراسی آمریکایی قرار می گیرد، در آن دولت مرکزی به شدت ضعیف و درگیر جنگ داخلی می شود.

وی افزود: در این کشورها گروه های تروریستی به شدت فعال شده و تمامیت ارضی آنها به خطر می افتد.

مقام روس ادامه داد: نیروهای آمریکایی به هر کشوری که وارد می شوند، موجب بی ثباتی و هرج و مرج در آن می شوند و افغانستان و عراق نمونه ای از این کشورها هستند.

مارگلوف گفت: به رغم تلاش های دولت عراق و کمک های آمریکا، این کشور در معرض تجزیه قرار گرفته است و هیچ نشانه ای از برقراری صلح و ثبات در آن دیده نمی شود.

وی همچنین از سیاست های آمریکا در مبارزه با خاورمیانه انتقاد کرد و افزود: آمریکا تروریست های داعش را در عراق بمباران می کند، اما با همین تروریست ها در سوریه هیچ کاری ندارد.

رییس کمیسیون امور بین المللی شورای فدراسیون روسیه، آمریکا را مسوول بروز وضعیت کنونی در عراق دانست و اظهار داشت: آمریکا به بهانه واهی وجود سلاح کشتار جمعی، به عراق حمله و 10 سال این کشور را اشغال کرد.

وی تجزیه عراق را خطر بزرگی برای کشورهای خاورمیانه دانست که ثبات کشورهای این منطقه را به خطر می اندازد.

مارگلوف گفت: این وضعیت نتیجه پیش بینی شده ای برای طرح به اصطلاح خاورمیانه بزرگ آمریکا خواهد بود.

اروپام*5*391*518**1545
کد N444481

وبگردی