آفتاب

محاصره کوه سنجار شکسته شد

محاصره کوه سنجار شکسته شد

تسنیم نوشت:

مقام‌های پنتاگون مدعی شده‌اند حملات هوایی آمریکا و مبارزات نیروهای پیشمرگه کرد موفق به شکستن محاصره کوه سنجار و آزادی شهروندان عراقی از آن شده است.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، مقام‌های پنتاگون می‌گویند حملات هوایی آمریکا و تهاجم مبارزان پیشمرگه کرد باعث شده محاصره کوه سنجار شکسته شود و هزاران نفر از اعضای فرقه «ایزدی» که در این کوه به اسارت داعش درآمده بودند بتوانند فرار کنند.
یک مقام بلندپایه پنتاگون می‌گوید گزارش‌های اولیه از نیروهای تفنگدار و نیروهای عملیات ویژه که از 24 ساعت پیش در این کوه مستقر هستند حاکی است که «وضعیت در این کوه به گونه‌ای است که راحت‌تر می‌توان آن را مدیریت کرد.»
روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز که اولین رسانه منتشر کننده این خبر در بامداد روز پنجشنبه بود می‌افزاید مقام‌های آمریکا نتوانسته‌اند تعداد ایزدی‌های باقی‌مانده در این کوه را اعلام کند اما قرار اس چاک هیگل، وزیر دفاع آمریکا طی ساعت‌های آینده‌ای بیاناتی در این مورد اظهار کند.
کّردهای فرقه ایزدی عراق بیش از یک هفته است که در کوه‌های سنجار در شمال این کشور گرفتار هستند. این افراد در پی تصرف سنجار به دست شبه‌نظامیان تکفیری داعش، مجبور شدند به کوه‌های اطراف این شهر پناه ببرند.
از زمان آغاز بحران عراق در نیمه ماه ژوئن، شبه‌نظامیات داعش چند شهر این کشور را تصرف کرده‌اند. این گروه تاکنون مرتکب جنایات هولناکی همچون اعدام‌های جمعی غیرنظامیان و نیروهای ارتش عراق در مناطق تحت کنترل خود شده است.
ارتش عراق نیز برای پس گرفتن و پاکسازی مناطق اشغال شده به شدت با شبه‌نظامیان داعش درگیر است.

5252

کد N444414

وبگردی