آفتاب

نماینده مجلس: دولت سریعتر سازمان مدیریت را احیا کند

نماینده مجلس: دولت سریعتر سازمان مدیریت را احیا کند

شهرکرد - ایرنا - عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی بر لزوم اقدام دولت برای احیای مجدد سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تاکید کرد.

ˈسیدسعید زمانیان دهکردیˈ روز پنج شنبه در گفت و گو با ایرنا از سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به عنوان مغز متفکر بودجه ریزی کشور یاد کرد و افزود: پیش از این معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری از احیای این سازمان تا مردادماه خبر داده بود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: مراقبت و نظارت بر اجرای بودجه کشور از وظایف سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور بود که باید در ساختار جدید به آن توجه شود.

زمانیان دهکردی افزایش چابکی و بهره وری سازمان در ساختار جدید، تفکیک بخش های برنامه ریزی از عملیاتی، جدا شدن سازمان های مدیریت استان ها از استانداری ها و اقتدار تصمیم سازی و تصمیم گیری برای سازمان را از ضرورت های احیای این سازمان ذکر کرد.

وی همچنین بر لزوم واگذاری امور اجرایی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به انجمن های صنفی و تخصصی در ساختار جدید تاکید کرد.

زمانیان گفت: تلفیق معاونت های برنامه ریزی و نظارت و معاونت توسعه سرمایه انسانی، تشکیل معاونت کنترل و نظارت راهبردی و عملیاتی، تفکیک شرح وظایف اقتصادی سازمان در برابر وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی، تنوع بخشی به منابع درآمدی طرح های ملی و پوشش طرح ها و پروژه های ملی و استانی کشور از الزامات احیای این سازمان است.

به گزارش ایرنا، سازمان برنامه و بودجه سال ۱۳۲۷ پایه گذاری شد؛ وظیفه این سازمان مراقبت و نظارت بر اجرای برنامه بود، ولی این سازمان سال 1386 منحل شد و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور بخشی از وظایف آن را برعهده گرفت.

پس از انتخاب حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی به عنوان رییس جمهوری، وی در نخستین نشست خبری خود اعلام کرد که سازمان مدیریت و برنامه ریزی را دوباره احیا می کند.

محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت تیرماه امسال اعلام کرد که سازمان مدیریت و برنامه‎ ‎ریزی از اوایل مرداد مجددا تشکیل و جایگزین معاونت برنامه‎ ‎ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری می‎ ‎شود.‏

547/ 2025
کد N444398

وبگردی