آفتاب

نقض آتش بس با حمله هوایی رژیم صهیونیستی به غزه

نقض آتش بس با حمله هوایی رژیم صهیونیستی به غزه

تهران- ایرنا- خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع فلسطینی نوشت: جنگنده های اسرائیلی شامگاه چهارشنبه بعد از اجرایی شدن آتش بس جدید، چهار بار به نوار غزه حمله کردند.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری فرانسه بامداد پنجشنبه با اعلام این مطلب به نقل از برخی مسئولان وزارت کشور نوار غزه و شاهدان عینی افزود: این حملات، تلفات جانی درپی نداشته است.

یک مقام امنیتی در غزه گفت: زمین های زراعی واقع در شرق منطقه الزیتون در جنوب و زمین های اطراف منطقه السودانیه در شمال غرب غزه هر کدام دوبار مورد حمله هوایی قرار گرفت.

ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه ای اعلام کرده که این حملات در واکنش به پرتاب موشک از نوار غزه صورت گرفته است.

خبرگزاری فرانسه افزود: بیم آن می رود که حملات متقابل، آتش بس جدیدی را که گروه های فلسطینی و اسرائیلی شامگاه چهارشنبه در قاهره روی آن توافق کردند، با تهدید روبه رو سازد.

طرفین فلسطینی و اسرائیلی با یک آتش بس پنج روزه که از نیمه شب چهارشنبه آغاز شد، موافقت کردند.

از آغاز حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاکنون بیش از 2 هزار فلسطینی به شهادت رسیده اند. رژیم صهیونیستی بامداد سه شنبه هفدهم تیرماه (هشتم ژوئیه 2014) حملات هوایی علیه غزه را آغاز کرد.

نوار غزه با 40 کیلومتر طول و 10 کیلومتر عرض در کنار دریای مدیترانه واقع شده و با مصر و اسرائیل هم مرز است. در این منطقه یک میلیون و 700 هزار نفر زندگی می کنند.

**مترجمام**1480** 2023
کد N444164

وبگردی