آفتاب

تکرار مواضع ضدصهیونیستی اسلام آباد در سالروز استقلال پاکستان

تکرار مواضع ضدصهیونیستی اسلام آباد در سالروز استقلال پاکستان

اسلام آباد - ایرنا - نخست وزیر پاکستان در تازه ترین اظهارت خود درباره تحولات ناگوار اخیر در غزه، بار دیگر حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم بی گناه فلسطین را محکوم کرد.

به گزارش ایرنا؛ محمد نواز شریف چهارشنبه شب در مراسمی که به مناست فرارسیدن شصت و هشتمین سالروز استقلال پاکستان در پارلمان این کشور برگزار شد، گفت: حملات اسراییل به مردم فلسطین کاملا محکوم است.

وی همچنین به موضوع روابط دولت پاکستان با سایر کشورها اشاره کرد و با تاکید بر این که کشورش دوستدار و طرفدار صلح و دوستی است، گفت: پاکستان خواستار روابط خوب با تمام کشورهای جهان است.

نوار شریف با اشاره به موضوع کشمیر به عنوانی یکی از اصلی ترین موضوعات اختلافی میان هند و پاکستان اشاره کرد و گفت که اسلام آباد خواستار حل مسالمت آمیز این مسئله است.

نخست وزیر پاکستان همچنین درباره افغانستان و تحولات جاری در این کشور تاکید کرد: ما خواستار برقراری صلح پایدار در این کشور همسایه هستیم.

وی در سخنان خود، به مسئله تروریسم و ضرورت مبارزه قاطع با این پدیده شوم پرداخت و با اشاره به عملیات نظامی گسترده اخیر ارتش کشورش علیه تروریست ها در منطقه وزیرستان شمالی تاکید کرد: پاکستان مصمم به شکست کامل تروریست ها است.

این مقام عالی دولت پاکستان همچنین به سربازان این کشور در راه مبارزه با تروریسم جان خود را از دست داده اند، ادای احترام کرد.

نواز شریف همچنین درباره تنش های سیاسی جاری در پاکستان در آستانه سالروز استقلال این کشور، به اهمیت حرکت در مسیر دمکراسی و قانون تاکید کرد و با انتقاد از مخالفانی که به گفته وی سعی دارند کشور را از ریل دمکراسی خارج کنند، گفت: آینده ای روشن برای پاکستان فقط از طریق حرکت در مسیر دمکراسی و قانون قابل تحقق خواهد بود.

بعد از پایان سخنرانی نواز شریف، آسمان پایتخت اسلام آباد به مناسبت شصت و هشتمین سالروز استقلال این شکور نورباران شد.

نواز شریف امشب و در شب قبل از سالروز استقلال کشورش درحالی بر ضرورت حرکت کشورش در مسیر دمکراسی و قانون تاکید کرد که مخالفان سیاسی وی به ویژه «عمران خان» رییس حزب تحریک انصاف تظاهرات گسترده را علیه دولت برای روز استقلال برنامه ریزی کرده است.

به رغم دعوت نواز شریف از عمران خان برای حل و فصل اختلافات سیاسی از طریق مذاکره، این شخصیت سیاسی مخالف تاکید کرده است که به هیچ گزینه ای جز استعفای نخست وزیر رضایت نخواهد داد.

دادگاه عالی پاکستان ساعاتی پیش برگزار هرگونه تظاهرات و تحصن در اسلام اباد در روز استقلال کشور را غیرقانونی اعلام کرد اما عمران خان باز هم تاکید کرده است که برای برگزاری تظاهرات علیه دولت نواز شریف مصمم است.

پنج شنبه، 14 آگوست(23 مرداد) مصادف با شصت و هشتمین سالروز استقلال پاکستان است.

احتمال برگزاری تظاهرات گسترده مخالفان دولت در پایتخت سبب شده است که تقریبا از آغاز هفته جاری، تدابیر امنیتی شدیدی در اسلام آباد به اجرا گذاشته شود و این تدابیر هر روز گسترده تر شود.

هم اکنون تمام مسیرهای منتهی به ساختمان های دولتی و مراکز مهم و حساس پایتخت با استفاده از کانتینرهای بزرگ، ایجاد گودال های عمیق شبیه خندق، سیم خاردار و جدول های سیمانی بزرگ مسدود شده است.

شبکه های تلفن همراه و اینترنت بی سیم در بسیاری از نقاط اسلام آباد از عصر روز گذشته قطع شده، توزیع سوخت در جایگاه ها به حداقل میزان ممکن رسیده و در مجموع مشکلات زیادی برای رفت و آمد شهروندان ایجاد شده است.

تعداد زیادی از نیروهای امنیتی، پلیس و ارتش به همراه سه هزار نفراز نیروهای گارد مرزی پاکستان در اسلام آباد مستقر شده اند و خودروهای نظامی مجهز به تیربار در سطح شهر درحال گشت زنی هستند.

اگرچه نگرانی های زیادی درباره احتمال وقوع درگیری در جریان تظاهرات روز پنجشنبه وجود دارد، اما ساعاتی پیش «خواجه محمد آصف» وزیر دفاع پاکستان اعلام کرد با توجه به روابطی خوبی که میان دولت و ارتش وجود دارد، احتمال مداخله نظامی ارتش در رویدادهای احتمالی فردا وجود ندارد.

آساق*1*1723** 3404
کد N444144

وبگردی