آفتاب

دست‌اندرکاران برگزاری بیست و دومین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم تجلیل شدند

دست‌اندرکاران برگزاری بیست و دومین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم تجلیل شدند

مراسم تجلیل از دست‌اندرکاران برگزاری بیست و دومین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم عصر امروز در باغ موزه دفاع مقدس (سالن شقایق) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین حشمتی، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عصر امروز (چهارشنبه) در مراسم تجلیل از دست‌اندرکاران برگزاری بیست و دومین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با بیان اینکه خدا را شاکریم که نمایشگاهی در خور شان انقلاب و در جوار شهدا برگزار کردیم، اظهار کرد: برادران و خواهران زیادی در این راستا با ما همکاری کردند. شورای شهر و شهرداری تهران حمایت‌ها و همکاری‌های زیادی را با ما داشتند. به ویژه شهرداری مناطق 3 ، 6 و 7 که مستقیم‌تر با ما در ارتباط بودند.

وی ادامه داد: از صداوسیما ، رادیوقرآن و تمامی خبرنگارانی که در پوشش این برنامه ما را یاری کردند سپاسگذاریم. در این نمایشگاه «رؤسای کمیته محتوایی» شب و روز کارهای محتوایی نمایشگاه را انجام می‌دادند. این برنامه تقدیر از تمامی مدیرانی است که در راستای این نمایشگاه ما را یاری دادند.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: در نمایشگاه قرآن امسال به برکت شهدا، مردم زیادی در نمایشگاه حضور داشتند و شب‌های قدر و شب شهادت حضرت خدیجه (س) مراسم باشکوهی داشتیم و چندین نشست بزرگ در نمایشگاه امسال برگزار شد. نشست‌هایی همچون نشست عفاف و حجاب، مراسمی برای مردم فلسطین برگزار کردیم.

حشمتی تاکید کرد:‌امیدواریم در سال آینده قدم‌های مهم‌تری برداریم. سازمان شهرداری یک مجموعه‌ای را در باغ موزه دفاع مقدس به عنوان یک فعالیت دائمی برای نمایشگاه قرآن درنظر گرفته است و من از همه مسئولانی که در برگزاری نمایشگاه بین المللی قرآن به ما کمک کردند تشکر می‌کنم.

به گزارش خبرنگار ایسنا در ادامه این مراسم برزین ضرغامی گفت: شأن نمایشگاه قرآن و آثاری که در آن ارائه می‌دهیم باید بالاتر از اینها باشد. اگر سال آینده عمری بود و ما در خدمت مردم بودیم نه خودمان باید نمایشگاه را به این شکل برگزار کنیم و نه اینکه مردم از ما این را بخواهند. هم ما و هم مردم باید بهترین چیزها را در نمایشگاه قرآن عرضه کنیم.

وی افزود: نمایشگاه قرآن بیانگر فعالیت‌های قرآنی جمهوری اسلامی ایران است. ایران ام‌القرای جهان اسلام است و باید در حوزه هنری و نرم‌افزاری قرآن سرآمد باشیم. نه تنها در ظاهر بلکه در رفتار هم باید قرآنی عمل کنیم.

ضرغامی همچنین گفت: ما باید در جامعه مخاطب قرآن را بشناسیم و براساس آن برنامه‌ریزی کنیم. ما اگر مخاطب را بشناسیم کیفیت و کمیت نمایشگاه بالاتر می‌رود. در غیر اینصورت ما سرمایه را فقط هدر داده‌ایم. از شما می‌خواهم نظرات خود را به صورت مکتوب و شفاهی برای هرچه بهتر شدن نمایشگاه قرآن سال آینده ارائه دهید.

در ادامه این مراسم جواد خضرایی مشاور شهردار و مدیر باغ موزه دفاع مقدس با اعلام آمادگی باغ موزه برای همکاری با نمایشگاه قرآن در سال آینده اظهار کرد: از اینکه نمایشگاه قرآن در باغ موزه برگزار شد خیلی خوشحالم. برای من اهمیت داشت که این چنین نمایشگاهی در خانه خودش برگزار شود و فضای این مکان را بیش از اینها عطرآگین کند. در دین ما قرآن، عترت و جهاد در کنار هم قرار دارند.

وی ادامه داد: من به عنوان یک عضو کوچک که در هشت سال دفاع مقدس بودم می‌دیدم که تمام رزمندگان اسلام با قرآن مانوس بودند و اینکه نمایشگاه در این مکان برگزار شد برای ما مهم و ارزشمند بود و ما سعی کردیم تمام چیزهایی که لازم بود را فراهم کنیم.

خضرایی در پایان گفت: در سالیان نه چندان دور خدمات شهرداری بیشتر زیستی و محیطی بود. ولی در چند سال اخیر علاوه بر این کارها، در راستای مسائل شهری نیز شهرداری تهران خدمات خوبی را ارائه می‌دهد و من امیدوارم این همراهی ما با قرآن در موضوعات مختلف ادامه پیدا کند.

به گزارش خبرنگار ایسنا در پایان این مراسم از همه مسئولانی که در برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم حضور داشتند تقدیر شد.

انتهای پیام

کد N444016

وبگردی