آفتاب

وزیرکشور: سمن‌ها باید در تصمیم‌گیری به کمک دولت بیایند/ تلاش برای تبدیل آیین‌نامه به لایحه

وزیرکشور: سمن‌ها باید در تصمیم‌گیری به کمک دولت بیایند/ تلاش برای تبدیل آیین‌نامه به لایحه

تسنیم نوشت:

وزیر کشور با تاکید بر حضور سازمان‌های مردم‌نهاد در فرایند تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی دولت گفت: در بخش درمان معتادین ۸۰ درصد کار به سازمان‌های مردم‌نهاد واگذار شده است.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور عصر امروز در مراسم همایش سازمان‌‌های مردم‌نهاد که با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد، با بیان اینکه دولت تدبیر و امید به جد معتقد به دموکراسی مبتنی بر آرا و نظرات مردم است، گفت: هدف این است که موضوع توسعه مردم‌محور را مدنظر داشته باشیم و برای اینکه بتوانیم در این عرصه موفق شویم، باید به تشکل‌های مردم نهاد اهمیت ویژه‌ای دهیم.

وی افزود: سازمان‌های مردم‌نهاد باید در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی به کمک دولت بیایند. در یک سال گذشته تلاش شده مشکلات پیش روی سمن‌ها را از پیش رو برداریم و به این جهت جلسات مختلفی را در حوزه زیست‌محیطی، ورزش، بهداشت و درمان برگزار کردیم و نشست‌های مختلفی را با سازمان‌های مردم‌نهاد و استانداران داشته‌ایم.

وزیر کشور با بیان اینکه بخشنامه‌های متعددی در جهت محقق کردن اهداف طراحی شده برای سازمان‌های مردم‌نهاد اجرا کرده‌ایم، تصریح کرد: در بخشنامه وزارت کشور با علم به مشکلات فرایند تایید سازمان‌های مردم‌نهاد، تلاش شد معضلات را همانگونه که رئیس‌جمهور دستور دادند برطرف و فاصله را کوتاه کنیم.

رحمانی فضلی ادامه داد: در همین راستا به همه استانداران دستور داده شد که نهایت همکاری مجدانه را با سازمان‌های مردم‌نهاد داشته باشند و ما نیز تلاش خواهیم کرد آیین‌نامه دولت در خصوص سازمان‌های مردم‌نهاد را تبدیل به قانون کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ما در قدم‌های بعدی تلاش می‌کنیم این مصوبه را به صورت لایحه تقدیم مجلس کنیم تا کار مناسبی صورت گیرد.

وزیر کشور در پایان با بیان اینکه با همکاری و مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد می‌توانیم بسترهای لازم برای پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران را فراهم کنیم و در این راستا حوزه‌هایی با اولویت حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی مدنظر قرار خواهد گرفت، گفت: در هر زمینه‌ای سازمان‌های مردم‌نهاد نقش مثبتی دارند و به عنوان مثال در بحث درمان معتادین ۸۰ درصد کار را به سازمان‌های مردم‌نهاد واگذار کردیم و انشاءالله امیدواریم در سایر حوزه‌ها توفیقاتی را به دست آوریم.

 

45503

کد N444000

وبگردی